Seřízení karbecu dle plexiskla

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Rybár » pát čer 21, 2013 19:21:35

Ak sa ti toči koleso pri nízkom voľnobehu vymeň tie 3 pružinky v rozbehovej spojke stým karbes nič nemá.
Už len bolo Pionier21,Mustang,CZ 175-487,Jawa350-354,JAWA350-634, MZ150,Babetta 210, Stella,Jaweta,CZ 175-505 rikša,Yamaha FZR1000 exup, BMW 1100GS
Teraz je Babetta 210, Stella
Obrázek Spotřeba BABETTA 210 210
Uživatelský avatar
Rybár
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: čtv čer 20, 2013 17:45:07
Bydliště: Košice KN08PS

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod tuningrob » pát čer 21, 2013 20:55:53

Jojo, na spojky se chystam v dalsi kapitole. Musim to brat postupne.

Stale zadna kapka, karbec suchy. Jinak k tomu duseni, kdyz pridam plyn tak to zadne brzdit motorem a pak to zrychli. Ale opakuju ne vzdy to dela. Sroub bohatosti na to vliv asi mit nebude co? Mam ho na 1.5 otacky, nedelal sem snim nic. Mam docela obavy ze je chyba v hladine. Ze neni dostatecne vysoka a smes se nedostava do trysky. Menil sem jeste jehlu, treba emulzni trubice je vychozena a nelicuje s novou jehlou? Jenom odhaduju....
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Pat » pát čer 21, 2013 21:06:58

No tak jestli jsi menil jehlu tak se podivej jestli je stejna jak tan stara. Ja kupoval na karbec ze simala 3 jehly a kazda byla jina nez ta origo puvodni!
Na tohle ma vliv jak ten sroub bohatosti tak pozice jehly. Jeste skontroluj jestli ji mas spravne nastavenou.
Hlavne ze uz mas sucho ;) Neni dulezitej vykon (ten stejne nejak nepoznas) ale spotreba.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod tuningrob » pát čer 21, 2013 21:44:56

Mě přišlo že ta stará je v tom místě trochu širší ale je to jen klam, To je to místo, kde to nechodí takže se to tam nedotýka. Jehla 2. zářez, přeskočit mi to nemohlo, drželo to tam pevně. Kdyby se to tak dusilo furt tak mužu skusit i jiný zářez, ale děla to jak kdy. Další den budu tahat nové vedení paliva a opět čistit nádrž tak se ujistím že přívod paliva je OK. Z té spotřeby nemám dobrý pocit pořád :D Ale kdyby se spravila, tak je to základ pro zvýšení výkonu a můžu pokračovat dále. Prostě chci ujet na nádrž více než 120km :D


http://postimg.org/image/46z9wcg43/

Opět perfektní detail na prasklinu v moji tuningové židličce :D

Edit - tady sem nasel v jednom tematu, ale zase mi prijde hloupost abych mel necely litr v nadrzi a musel bych tankovat,ze se to tak chovat:
Tommy píše:Čau mě to dělalo taky že se to na plnej dusilo mam karbec z 20ky mam přiškrcenou trysku a změněnou hladinu plováku a taky musim mit furt dost benzínu v nádrži jak je mín tak to začne dělat
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Rybár » sob čer 22, 2013 6:42:28

Bohatosť zmesi nastavíš tak že zahreješ motor - podvihneš trošku otáčky šraubov čo podvihuje šupátko a potom šraubou bohatosti zmesi otočíš na jednu alebo druhu stranu a hľadáš kedy ma motor najvyššie otáčky keď to miesto nájdeš voľnobeh vrátiš tým že spustíš nižšie šupatko šraubov čo ho podopiera.
Ale nesmie sa ti pri nastavovaní pretáčať zadne koleso tak bez výmeny tých 3 pružiniek v spojke to nastavíš len veľmi ťažko
Už len bolo Pionier21,Mustang,CZ 175-487,Jawa350-354,JAWA350-634, MZ150,Babetta 210, Stella,Jaweta,CZ 175-505 rikša,Yamaha FZR1000 exup, BMW 1100GS
Teraz je Babetta 210, Stella
Obrázek Spotřeba BABETTA 210 210
Uživatelský avatar
Rybár
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: čtv čer 20, 2013 17:45:07
Bydliště: Košice KN08PS

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Pat » ned čer 23, 2013 9:22:15

Ty jo ta jehla je nejaka divna, musim se podivat na svou, ale mam pocit ze by mela byt do spicky. Porovnej s originalem. Pokud ma jehla jinej tvar nez origo tak to bude mit obrovskej vliv na chod motoru
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod tuningrob » ned čer 23, 2013 21:29:56

Tak to bylo asi že sem chytal vzduch. Mam novou směs, projel sem to a svíčka hnědá, neškube to.

Na mísce zatím ani náznak kapky, jen je trošku mastný spodek plastu. Pořád ale čekám potopu takže uvidíme uvidíme
Na misce mam už malinko vydřený pruh od prstu jak pořád zkouším zda je mokrá :D :D

Obrázek Obrázek
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Pat » pon čer 24, 2013 5:25:07

Ten plast bude mokry vzdy trochu, jak dvoutakt pracuje tak vraci cast smesi zpet do karbecu a proto to je od oleje.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Rybár » pon čer 24, 2013 12:30:57

Sviečka je už dosť svetla ,skús babettu prebehnúť trošku viac či nebude mať pri vyššej rýchlosti už chudobnú zmes a nebude sa prehrievať. Radšej mať trošku bohatšiu zmes ako chudobnú .
Už len bolo Pionier21,Mustang,CZ 175-487,Jawa350-354,JAWA350-634, MZ150,Babetta 210, Stella,Jaweta,CZ 175-505 rikša,Yamaha FZR1000 exup, BMW 1100GS
Teraz je Babetta 210, Stella
Obrázek Spotřeba BABETTA 210 210
Uživatelský avatar
Rybár
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: čtv čer 20, 2013 17:45:07
Bydliště: Košice KN08PS

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod tuningrob » pon čer 24, 2013 17:16:50

Fotka byla po par km jezdeni, dival sem se ted na ni,jak sem vcera najel 18 a je hneda a tmavsi. Ale co ve me hrklo, sahnu do misky a nahmatal sem benzin. Tak sem to utrel, zapnu benzin na 5 minut a nic, zadny naznak. Vypnul sem a po pulhodine stale sucho. Ja uz na to mam slabe nervy :D
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Rybár » pon čer 24, 2013 18:50:04

Záleží ako babettka stoji keď je na stojane tak sa sem tam nakloní viac a niečo kapne a keď je dole alebo hore kopcom tak je to to iste. ked idem z veľkého kopca tak je cela špinavá od benzinu no je to babettka. :D
Už len bolo Pionier21,Mustang,CZ 175-487,Jawa350-354,JAWA350-634, MZ150,Babetta 210, Stella,Jaweta,CZ 175-505 rikša,Yamaha FZR1000 exup, BMW 1100GS
Teraz je Babetta 210, Stella
Obrázek Spotřeba BABETTA 210 210
Uživatelský avatar
Rybár
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 62
Registrován: čtv čer 20, 2013 17:45:07
Bydliště: Košice KN08PS

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod colcino » stř čer 26, 2013 14:57:20

Pat píše:Ten plast bude mokry vzdy trochu, jak dvoutakt pracuje tak vraci cast smesi zpet do karbecu a proto to je od oleje.


Toto jsem vyřešil taky - zamáčknu sytič a pak zdechnu motorku. Od té doby mě to nechčije ani z toho plastu.
colcino
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 453
Registrován: pon srp 15, 2011 20:31:31

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod tuningrob » stř čer 26, 2013 15:18:22

Nemam sytic :D :D
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod Pavel » stř čer 26, 2013 16:03:32

Karburátory Jikov mám v malíčku a seřizoval jsem je minimálně 1000x. Žádný plexisklo nepoužívám, to je naprd, každé těleso karburátoru má jiné fyzikální vlastnosti, i když vypadá na první pohled stejně. Důležité je mít originální díly, hlavně plovák. Plováky z druhovýroby mají nevalnou kvalitu a většinou větší rozměry a hmotnost (měřil jsem na kuchyňské váze a je tam rozdíl i 25-33% na váze), takže na nich těžko něco seřídíte dle chytrých dílenských příruček.

Základ je otevřít karbec a přesvědčit se nejdříve o správné funkčnosti všech komponent. Tzn. začneme tak, že profoukneme kompresorem všechny skulinky, vyzkoušíme funkčnost palivového ventilu fouknutím ústy do trubice, kterou se přívádí benzín, pak nakloněním se s hlavou tak, že je karburátor skoro vzhůru nohama až už nepůjde profouknout. Dále vyčistit trysky, emulzní trubici a šrouby volnoběhu a bohatosti. Pak už zbývá jen ten plovák.

Největším know how je umět nastavit správně plovák, na to musíte mít zkušenost a cit. Většina lidí ke mě přijede na seřízení, až když už mají chuť Babettu hodit do škarpy. U plováku totiž nejde jen o nastavení výšky vůči emulzní trubici, ale i o vzdálenost plováku směrem od čepu hřídelky a o tom nikde v odborné literatuře nepíšou. Na toto jsem si musel přijít sám léty praxe. Plovák nesmí dřít o spodní kryt karburátoru, musí v něm krásně lítat. Když s karburátorem zatřepete, musíte slyšet, jak krásně plováky lítají nahoru a dolů. Je to fakt o citu, těžko tady budu vysvětlovat, jak moc musí plováky lítat, spíš vidím, že bych časem udělal asi nějaký další Babetta karburátor tutorial na youtubu pro inspiraci. Někdy mi to trvá i 10 minut, než se mi správně podaří plovák nahnout tak, aby měl správnou hladinu a nedrhnul. Jde často o desetiny milimetru.

Řeknu to tady na rovinu, že konstruktér Jikov karburátoru byl lempl a udělal několik zásadních chyb při návrhu celého karburátoru. Za prvé neudělal spodní víko pěkně hranaté, aby v něm plovák nedrhnul a nemuseli jsme se pak kvůli tomu srát při nastavování správné délky a výšky. Také to mohl vymyslet tak, abychom nemuseli pořád jak kokoti sundávat karburátor z motoru, ale byl boční přístup k tryskám a plováku bez nutnosti karburátor sundávat tak, jak je tomu u jiných motorek běžné.

Co se týče nastavení hladiny, tak to dělám tak, že plováky seřídím na vrch emulzní trubice dle literatury. Smontuju. Když to je ok, nechám to tak, pokud kape benzín (a není to drhnutím plováku o víko či špatným ventilem paliva), tak plováky přihnu o milimetr výše, ať zavírají dřív. Většinou to po této úpravě pak už je ok.

Správně seřízený karburátor udělá po jízdě vždy malou loužičku na misce. To je proto, protože po jízdě zastavíte a karburátor se přes misku a koleno ohřeje od motoru a v něm benzín rozepne a vykape pár kapek ven. Komu to vadí, tak může zavřít přívod paliva 100metrů před cílem a pak už mu nic kapat nebude.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Seřízení karbecu dle plexiskla

Příspěvekod kolos » stř čer 26, 2013 18:31:04

Přesně to o čem píšeš, má třeba karbec z pincka. Trysky venku, plovákovku vyčistíš pomalu i při jízdě z delšího kopce, protože je do ní jednoduchý přístup i bez demontáže karbce, prostě geniálně jednoduchá konstrukce. U babetty je opravdu největší bolest ten malý prostor pro plováky.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

PředchozíDalší

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků