Tak zajimavej poznatek se startovacima celistma, aneb komu blbne startovani pozorne ctete !!Startovaci celisti, jak jiste vite, jsou zajisteni pouze pruzinkou, aby se nevysunuli z osky. Pri mnohem mem badani a rozebirani spojek jsem narazil na to, ze mi neco furt jakoby drhlo ve spojkach, kdyz jsem stal. Po sundanu rozbehovyho bubnu jsem zjistil, ze jsou ojety startovaci celisti, protoze se vysunuli z osky o 2mm! To bylo zpusobeny tim, ze pruzinka nedokaze poradne zaaretovat celisti, tak aby se neposouvali, takze to proste pri jizde, startovani atd ruzne litalo.
Problem jsem vyresil tak, ze sem nejdriv nasadil celist, narval tam segrovku (stejnou jako je na jisteni rozbehovych celisti) a pak teprve vedle ni sem dal pruzinku. Nic nikde nedrhne, protoze mezera v celistech je dost velka a kdyz pruzinka nebude v drazce na steftiku, tak to nevadi. Tim padem celisti uz krasne drzi na miste a nelitaji. Dusledek teto upravy jsou take mnohem lepsi starty, muzu v klidu startovat i rukou!
Pri rozebirani pouze musite nejdriv oddelat pruzinky a pak nozem nebo hodne malym sroubovakem vyndat tu segrovku, nemusite se bat, ze tam zustane sla v pohode ven (vyzkouseno).
Dale je potreba take spravne vymezit vuli toho bubnu co je za rozbehovym (na loziskach INA). To zjistite tak, ze nasadite rozbehovej, dotahnete a pak strcite ruce za nej a zkusite hejbnout s tim vnitrnim bubnem do stran. Pokud lita o 1mm je to OK, pokud vic tak uz je to spatne, jedna kvuli tomu, ze rychle odejde gufero na klice a taky to pak vytaha remen a muze to vydavat ruzne zvuky, navic to muze zpusobovat problemy se startovanim a rozjizdenim, protoze pokazde bude jina poloha toho bubnu. Ja sem misto jedne podlozky co tam ma byt pouzil dve, da se pouzit i klasicka podlozka M12, ale ta uz je vetsi (me to pak delalo pazvuky, kdyz to drelo o buben) nebo vzit M10 a prevrtat na 11mm.
Tak snad jsem vam trochu v necem zase poradil
