od Pavel » pát bře 14, 2014 16:09:55
Takže po popořadě.
Teploměr tam máš na okrasu, viz můj předchozí příspěvek. Motor běžně pracuje při teplotě 150°C, i víc a pořád je vše OK. U vzducháčů se teplota moc neřeší, pokud se ti teplem nedeformuje palivový filtr na hadičce u karburátoru, netaví víko alternátoru nebo nechce jet motor víc než 35km/h, tak je to OK. Většinou je přehřívaní motoru způsobené špatným předstihem zapalování (mechanicky může být dobře v 1.5mm od HÚ, ale elektronicky špatně - nejčastěji vadná impulzní cívka na statoru. Bez KPZtky nezjistíš ani prd.
Babetta motor je stavěn na dlouhé, opravdu dlouhé trasy, že bys tomu sám nevěřil, že to je schopný ujet, takže nějaká tvoje 100km vyjížďka či kolik jezdíváš, a nevytáčíš při ní dlouhodobě motor na max (max do 5tis ot/min), to je pro motor úplná brnkačka a nemá to vliv na to, že by ti mělo kvůli delším trasám odejít něco na motoru. Nejdůležitější pro Babettu je, aby jezdila pravidelně. Delší odstavení ji škodí, nebo úplně zničí. Proto, když koupíš nějakou zánovní Babettu-ležáka s najetými 2tis km, je lepší rovnou udělat GO motoru, protože jinak se ti tam všechno rozdrolí/upadne po párset km.
Pokud se ti přidírá nebo zadře píst, což se mi teda ještě v životě nestalo, tak buď nemícháš olej do benzínu nebo bych nakopal do pr...člověka, který dělal výbrus. Nechat udělat znovu jinde a poctivě. Z vnitřních součástek motoru 210 odchází z 80% ložisko na klice, protože je značně poddimenzované, z 10% odejde volnoběžka (buď použitím špatného oleje nebo stářím. Nemůžeš se ani rozjet) a zbylých 10% jsou jiné závady typu prasklý p.kroužek, vylágrované postranní ložiska kliky. Kdyby se začaly dělat lepší ložiska na klice a lil si do převodovky kvalitní olej a dal tam nějaký lepší píst (např. Almet), tak motor půlíš až po 20-30tis km.
Z vnějších dílů motoru je poruchovost v tomto pořadí : tyristor, indučka, zapalovací cívka, impulzní cívka a nakonec až teprve špatná zapalovací svíčka. Nepočítám rozdrolené startovací pakny a 1x po 10 tis km prasknutý řemen. Karbec je spolehlivý, když máš přídavný filtr a vypouštíš ho při odstavení.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
