Tak po několika impulsech tedy do sekce přidávám vlastní Babettu, na které právě pracuji. Je to druhý kus, první mám 215ku, tu jsem dělal vloni. Docela se u toho odreaguji a vyvztekám, je to takové hobby na odpoledne, abych neseděl pořád u PC. O 215ce mluvit nebudu, zakládám toto vlákno i proto, že jsem narazil na pár nedostatků, které zatím řeším, bez valného pokroku, a tak to sem mohu dát s fotkami najednou, což by se pro jednotlivá témata nehodilo.
Takže novou 210ku jsem sehnal za 2500,-Kč (vědět v jakém je stavu, ukecal bych to ještě níže, původně chtěl 3800,-Kč). Motor sice naskočil, ale na pár vteřin, nebylo se co divit, nádrž totálně zarezlá, karburátor plný bordelu, kola se ani netočila, disky a chromy jsou rezavé, brzdy lepší nekomentovat. Původní majitel ji prý asi po deseti letech našel někde zahrabanou v JZD. Ale což, řekl jsem si, že Babetta je dosud nepřekonaný stroj co se jednoduchosti a nákladů a možností vlastních oprav týká a tak jsem ji vzal. Fotky jdou v pořadí jak jsem ji dovezl a pustil se do díla. Případným detailistům rovnou říkám, že si to dělám po svém, je to čistě amatérská práce, takže se vám nejspíš některé věci líbit nebudou. Vem to čert
Tady je pár foto, už ji mám složenou, ale musím ji dofotit.
http://droopi.rajce.idnes.cz/Zelena_Babetta/ .
Předchozí majitel mimo jiného říkal, že Babettu dával dohromady, a udělal na ní novou elektriku. Hm. Elektrika funguje tak, že přední světlo nejde vypínat, potažmo zadní světlo nejde vůbec. Ale motor běží, takže s elektrikou si budu lámat hlavu až to pojede tak, jak si představuji. Motor měl být vyčištěný. Nebyl... spojkové ústrojí bylo zasviněné sazemi a humusem, spojkový buben se frajer pokoušel sundat rozbrušovačkou, takže ten jsem koupil nový. Čelisti jsem měl nové na první Babettu, kde ale byly dobré a tak jsem je dal sem. Vše jsem vyčistil, odmastil, motor umyl, dodělal držák krytu magneta, vyčistil vnitřek nádrže, plechy nechal opískovat, nastříkal jsem kostru po obroušení základem a pak matnou černou barvou, hodil jsem si do základu plechy, a nakonec šly několika vrstvami zelené matalízy, co se používá na nové Fábie. Zevnitř jsem je vzal pružnou černou barvou - nějaký tlumex na podvozky či co. Začal jsem skládat, vyměnil jsem brzdové bubny a čelisti za lepší, dokoupil lanka, chrom očistil jemným smirkem, ještě jsem neleštil. Docela prokoukla. Teď ale řeším motor, protože nemá výkon, výfuk je laděný vrtačkou, a asi i vykuchaný podle zvuku, takže ho budu nahrazovat lepším, motor měl hranu, takže teď se mi brousí na válci čtvrtý nebo pátý výbrus. Mám necelý metrák.. jelo to se mnou odhadem tak 30km/h a to je málo. Chci alespoň 45-50km/h jako jezdí má 215ka. Druhý problém je v řazení, které mi řadí dvojku hned po rozjezdu, ale to už řeším na jiném foru
Jak bude motor a výkon cajk, vše ostatní budou jen detaily. Samozřejmostí bude digitální tachometr osazený na kovové kobře na řidítkách. Ten teprve budu vyrábět. Náklady na restaurování zatím asi 1500,-Kč, z toho ale jen barva a lak kolem 700,-Kč - to bylo naposledy co jsem dával metlu, příště raději normální barvu.