od Pavel » čtv črc 24, 2014 13:53:44
Nastavení hladiny paliva v karburátorů je úplně jednoduché, ale časově náročné, protože několikrát vyléváš a nalíváš benzín a přihýbáš plovák tak, aby se jehlový ventil uzavřel při určité výšce paliva.
Mám na to jednoduchý návod. Žádné plexisklo, apod. cipiny, ale vezmeš si průhlednou sklinku od zavařenin, do které se vleze karbec bez plovákové komory postavený na šroubkách tak, aby byl vodorovně. Lze použít i karbec s namontovanou plovákovou komorou, která má odkalovací šroub (vyšroubovaný).
Přes hadičku přívodu paliva do karburátoru budeš pomalu nalívat benzín tak dlouho, až se zavře jehlový ventil a okem mrkneš, zda hladina karburátoru ponořeného částečně do benzínu je nad nebo pod a podle toho provedeš mírné ohnutí plováku, aby byla hladina vyšší nebo nižší při další iteraci. Vyliješ benzín ze sklinky a pokračuješ znovu, až najdeš ideální hladinu.
Při zpětné montáži plovákové komory na karbec ale musíš dát ještě pozor na to, aby ti nedrhl plovák o stěnu plovákové komory. To je docela častá chyba začátečníků.
Úplnou samozřejmostí by mělo být vyfoukat pořádně na kompresoru všechny kanálky v karburátoru včetně trysek, emulzní trubice a šroubů na bohatost směsi a volnoběhu.
Pak použít dobré těsnění a namontovat na motorku, pak pustit benzín, počkat půl minuty, až nateče benzín do plovákovky a musí naskočit napoprvé.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý
