210 se kousla

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: 210 se kousla

Příspěvekod ridchey » ned zář 06, 2015 18:28:25

Takze Ferko se mi uz ozval a kategoricky poprel moznost mazani remenu sintrovanym ozubenim.
primo pise:
"Totálna blbosť. Redší či hustejší ojej nikde by nemal presakovať. Ono ak máličko presakuje na gufere v bloku, sa môže zdať, že to maže aj remeň (rozstrekuje sa) ale to ma byť všetko suché.
Je pravda, že prvé ozubené bubny sa vyrábali z dvoch častí. Samotné ozubenie s obrubou sa robilo z akejsi tvrdenej gumy, samotný bubon bol z hliníkovej zliatiny na ktorý sa vulkanicky tá obruba s ozubením prilepila. Malo to tú výhodu, že sa točilo hladšie a tichšie. "
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: 210 se kousla

Příspěvekod butan » ned zář 06, 2015 18:53:58

Stotunova metoda měření bodu vzplanutí je skoro dobře. Podle normy se do dýmu nad olejem má přiblížit plamen, (zapálená špejle) a když to blafne, nemusí hořet trvale, je to ta teplota vzplanutí.
Ale pro zadření není zápalná teplota určující, spíše teplota při které olej ztratí mazací shopnost, nebo teplota kdy se začne rozkládat a vytvářet dehtový zbytek (ten dehet snad dělá jen M2t)
Nové oleje totiž jsou vesměs všechny samomísící, a toho výrobce dosáhne tak že olej předředí benzínem. Takže budou mít nižší teplotu vzplanutí, ale to neznamená že jsou horší!

Přibližná metoda hodnocení oleje by tedy mohla vypadat třeba tak že budeme olej několik minut udržovat při 110°C aby se ty nízké frakce (palivo) oddestilovaly a až to kouřit přestane teprve v pokusu pokračovat a zvyšovat teplotu.
Lubor
Naposledy upravil butan dne ned zář 06, 2015 22:24:00, celkově upraveno 2
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Pavel » ned zář 06, 2015 22:04:57

Zde pro nefacebookaře pár fotek provozu na M2T po 1500km pro srovnání s vašim olejem. Píst má nalítáno 2600km. Bystré oko postřehne můj drobný tuning.

Podle mě olej pro Bábu musí mít vysokou teplotu vzplanutí, aby dobře mazal. Velice často jsem na válci s externím čidlem přesahoval 150°C, takže v té litinové vložce musí být totální peklo, když to jede.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod butan » ned zář 06, 2015 22:16:51

Při vysokých teplotách, jak píšeš, se ten karbon už netvoří. Proto třeba trabanty s nějakým karbonem ve válci ani výfuku problém neměly, ani s původním předrevolučním M2T. Ale v typické babettě, s jejími restrikcemi se tvořil, a s moderním olejem se už netvoří. Pro mne jako vlastníka neupravené babetty je myslím olej API TC vhodnější.
Soused dával M2T do křovinořezu, a po jedné sezóně byl ten křoviňák nefunkční. Podle předpisů EU musejí dnes mít zahradní strojky lapač jisker, to je sítko ve výfukovém otvoru. To sítko se totálně ucpalo. Po jeho vytržení jede OK.
Lubor

A ještě k té fotce oleje od Artiflexa, Já tomu označení API-TA nevěřím, to musí být označeno chybně...
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 910
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Artifex » pon zář 07, 2015 0:52:40

Je to pochopitelně API-TB, asi nějaké staré foto. Prostě M2T v klasickém balení s červeným víčkem a žlutým potiskem bez obrázků (žádné trabi, žádná sekačka), jen s textem.
Obrázek
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod mr.fahrad » pon zář 07, 2015 14:37:25

V mládí jsem vlastnil yamahu dt80 lv2 rv 1999 na klasické m2t jsem najezdil asi 20 tis km. Předem ovšem musím podotknout že mělo vejfuk z yamahy yz takže plně otevřenej. To znamená že dt v zakladu točilo 8 až 9 tis otáček. Po osazení jinym vejfukem motalo 14 tisíc otáček.... Takže klasické M2T to umazalo.... a nebyl jsem žádnej sváteční jezdec. maximálka byla 125 km/h průměrná cestovní rychlost se blížila ke 100km/h. A při prodeji motor nerachtal chytal na drc. Ano v yamaze používají lepší materiály ale na druhou stranu 20 tis km na M2T a vše plně funkční. Pro znalce strojů mixer byl odpojen.
mr.fahrad
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 86
Registrován: pon dub 20, 2015 2:46:50

Re: 210 se kousla

Příspěvekod alexandr-t » pon zář 07, 2015 19:24:28

Pořád se to řeší dokola...já třeba jezdím stříbrné Castrol jak v babuši tak v aprilce a absolutně bez problémů...(pro rejpaly, aprilka má litinové válec, ne nikasil)

Jinak pavle, píst máš ubroušené hezky, to ti chválím :) Ale co ten očouzené píst? JKolik ty kroužky už najely? :shock:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Artifex » pon zář 07, 2015 19:51:26

Asi moc honil svoji závodní 215tku a občas mu to teplem podfouklo...
Uživatelský avatar
Artifex
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 113
Registrován: úte dub 14, 2015 22:39:16
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod alexandr-t » pon zář 07, 2015 21:12:04

Hehe:D tohle mě neudělal ani jednokroužek.
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod RottenFox » úte zář 15, 2015 7:17:18

> Pavel: Tak M2T už je doma.
Jaký poměr ředění doporučuješ?
Díky.
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 571
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Pavel » úte zář 15, 2015 9:18:06

Ten píst je z B227, tak je také tuněná. Viz vlákno viewtopic.php?f=4&t=3766 Je tam teď aktuální foto toho pístu. Píst měl naběhaných 3200km na M2T a při přehřátí profukoval. Proto ten očouzený píst. Na druhou stranu jsem ani jednou nepřidřel a to jsem to honil furt kolem 7500-8000ot.

Jinak já ředím s M2T 1:33. Tzn. dávám na každý litr 30mL oleje, tzn. na plnou nádrž tam z odměrky odleju 120mL. Možná by šlo ředit i 1:50 (20mL/L), ale vzhledem k ceně M2T to neřeším :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod RottenFox » úte zář 15, 2015 9:28:59

Ok, 30ml oleje na litr benzínu. Píšu si. Dík. :-)
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 571
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: 210 se kousla

Příspěvekod alexandr-t » úte zář 15, 2015 21:52:50

Pavle, to neni o ceně :D čím víc oleje ve směsi, tím míň benzínu a tím míň splašenéch poníků :evil:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Re: 210 se kousla

Příspěvekod Pavel » úte zář 15, 2015 22:22:43

Tak zrovna u tohodle je výkonový rozdíl úplně minimální. Jo, kdyby ti ujela ruka a naředil jsi v poměru 1:5, tak neřeknu, ale u 1:33 či 1:50, tam bude rozdíl 1% ve výkonu :) To mě už nezachrání.
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: 210 se kousla

Příspěvekod alexandr-t » stř zář 16, 2015 17:33:34

Tak v tem máš pravdu, ale každá setinka koně je potřeba :lol:
'85 Babetta 210 Chrome edtiton aka pankostroj :twisted:
'99 Fileta 1,3 mpi Cold weather rider :twisted: HP sporitng podvozek, 3 stabilizátory, prostě pecka!
Uživatelský avatar
alexandr-t
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 235
Registrován: sob kvě 18, 2013 2:55:27
Bydliště: Bošovice

Předchozí

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron