od milda » pát lis 21, 2008 17:09:58
Taky se nepovažuju za odborníka na motor, ale postupoval bych takto: zkus to několikrát po sobě našlápnout (třeba i 10x). Zkus to se sytičem i bez, s mírně vytočeným plynem. Podle toho co píšeš ti motor nenaskočí (samozřejmě předpokládám že máš v pořádku startovací spojku a při našlapování protáčíš motorem). Pak vytoč svíčku, pokud bude mít elektrody mokré od benzínu, je něco s elektrikou - buď vadná svíčka, vn kabel s fajkou nebo JTZ, předstih... Pokud bude svíčka i po opakovaném našlapování suchá, je problém v přívodu paliva. Pak je třeba projít karbec, hlavně výšku hladiny v plovákové komoře, čistota trysek, výška jehly. A pak utěsnění, aby píst byl schopen nasát z karburátoru palivo musí vytvořit určitý podtlak. Pokud saje falešný vzduch (netěsní koleno z karburátoru do válce nebo gufera na klice, nebo těsnění pod válcem), nejhorší variantou by bylo špatné těsnění mezi polovinami bloku nebo malý kompres pístu (opotřebené kroužky nebo samotný píst a válec). Abych to dokončil, pokud saje falešný vzduch z nějaké výše popsané příčiny, právě to může být důvod že chytne až po intenzívním šlapání, kdy je pak motor schopen nasát benzín.