Šlapu naprázdno

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Šlapu naprázdno

Příspěvekod llap » úte úno 17, 2009 21:59:56

Je to na prd...
Když chci nastartovat tak se mi protáčí šlapky cca 10 metrů a teprve potom zabere motor. Ale když je motor teplej tak se nic neprotáčí a chytne to na první drb. Jsem 1500 po GO dělalo to od začátku, spojky novy, novy i hřídele a olej v převodovce je. Můžou být jen špatné pružinky na rozběhové spojce?

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod milda » stř úno 18, 2009 7:44:57

Za takové problémy může buď startovací nebo řadící (dvojková) spojka. Ve startovací můžeš mít ohnuté, poškozené nebo mastné čelisti. Příliš silné pružinky můžou takovou poruchu taky způsobit, ale tam by asi nemělo vliv ohřátí motoru. Dvojka může být taky mastná, tam je riziko prosáknutí oleje větší než do startovací. Taky si u dvojky vyzkoušej jestli máš čelisti i unášeč dobře pohyblivý i při dotažené matici (nedávej tam ten krycí plech, dotáhni a zkoušej). Já mám pro tyhle případy jeden upravený jedničkový buben, na jehož vnitřní straně (tam kde doléhají startovací čelisti) mám nalepený smirek. O ten čelisti zaberou vždy, i když jsou sedřené nebo mastné, a tak hned poznám ve které spojce je zakopaný pes.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod llap » stř úno 18, 2009 20:50:28

milda píše:Za takové problémy může buď startovací nebo řadící (dvojková) spojka. Ve startovací můžeš mít ohnuté, poškozené nebo mastné čelisti. Příliš silné pružinky můžou takovou poruchu taky způsobit, ale tam by asi nemělo vliv ohřátí motoru. Dvojka může být taky mastná, tam je riziko prosáknutí oleje větší než do startovací. Taky si u dvojky vyzkoušej jestli máš čelisti i unášeč dobře pohyblivý i při dotažené matici (nedávej tam ten krycí plech, dotáhni a zkoušej). Já mám pro tyhle případy jeden upravený jedničkový buben, na jehož vnitřní straně (tam kde doléhají startovací čelisti) mám nalepený smirek. O ten čelisti zaberou vždy, i když jsou sedřené nebo mastné, a tak hned poznám ve které spojce je zakopaný pes.


Spojky mastné nejsou, ohnuté taky ne. Jak jsem psal jsou nové.

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Příspěvekod vfjr » stř úno 18, 2009 23:00:46

nakamenujte mě za tu otázku: Nedal jsi tam ty startovací čelisti proti směru otáčení?
Uživatelský avatar
vfjr
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 71
Registrován: čtv pro 11, 2008 21:03:34
Bydliště: Budějce

Příspěvekod milda » čtv úno 19, 2009 8:23:54

To že jsou nové nemusí znamenat dobré. Startovací čelisti můžou mít špatný tvar nebo nějaké nálitky, které zabraňují dobrému dosednutí obložení. Dobře si je prohlídni, jestli na nich nejsou nějaké stopy tření o buben mimo těch plošek obložení, taky jestli jsou volně pohyblivé na čepech, a jestli čepy nejsou uvolněné ve svaru. Pružinky je možné trochu natáhnout (velice opatrně a s citem!!!), pak ti spojka chytá rychleji. Pokud to přeženeš, nepůjde babču tlačit bez odpojení náhonu. Poruchy startování ale často způsobuje dvojková spojka.Jistě to poznáš tak že startovací něčím zašprajcneš, aby byla sepnutá natvrdo. To jde ale dost blbě, právě na to mám ten buben se smirkem. Jinak si můžeš sundat ten plastový kryt spojek a startovat a dívat se na gumový řemen. Pokud se pohybuje a motor se neprotáčí, je vadná spojka startovací. Pokud gumový řemen stojí, je vadná spojka dvojková. Často to ale při poruše dvojkové spojky bývá tak, že trochu chytne, řemen roztočí řemenici se startovacími čelistmi, ale ty jak zaberou o buben na klikovce, dvojka proklouzne, startovací čelisti odpadnou, a zase se trochu chytí a tak dokola. To pak jedničkový buben tak poškubává a ozývá se takové cinkání startovacích čelistí.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Jarda » čtv úno 19, 2009 20:48:22

MILDA:No toto jak si popisoval v závěru mám já.No takže co vyměnit?
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Příspěvekod milda » čtv úno 19, 2009 22:16:10

Jarda Babetář 210 píše:MILDA:No toto jak si popisoval v závěru mám já.No takže co vyměnit?

Na tohle jsem ti už odpovídal 13. ledna v sekci Spojky. Ale zkus ještě jednu věc: trochu povol (o jeden závit ) tu matici na výstupní hřídeli (pod kterou je řadící spojka) a zkus nastartovat, jestli se to nějak nezmění.
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Příspěvekod Jarda » pát úno 20, 2009 18:45:56

Díky-ale nepsal jsi tam,co dyžtak vyměnit.Teda co já tam čtu :D Jo,to skusim.Díky za rady.
Jawa 350/634 - 1984 perfektní stroj, po GO motoru
Jawa-ČZ 175/356 - 1958 probíhá renovace
Babetta 210 - 1985 po kompletní GO
Betka - 2008 taková holka pro všechno, projede a dojede všude
Octavia 1,8 20V SLX - 1997 - čeká na řidičák
Uživatelský avatar
Jarda
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 147
Registrován: pát kvě 30, 2008 10:34:08
Bydliště: Praha

Příspěvekod milda » pát úno 20, 2009 22:44:22

Těžko tak od pasu napsat co je třeba vyměnit, leda že bych napsal vyměň celou spojku. Raději budeme ještě chvilku zjišťovat co a jak, ono na dálku je to vždy takové hádání :?:
milda
Globální moderátor
Globální moderátor
 
Příspěvky: 552
Registrován: čtv led 18, 2007 16:55:10
Bydliště: Třinec

Re: Šlapu naprázdno

Příspěvekod Ondrassek » ned dub 26, 2009 14:15:40

já jsem taky kupoval nové čelisti a stálo to za prd. Musel jsem je pilníkem zabrousit a celkově mi to trvalo několik dní, než jsemto vychytal a řadí to tak,jak má
Ondrassek
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 188
Registrován: ned úno 04, 2007 20:39:56
Bydliště: Vyškov


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků