od milda » čtv úno 19, 2009 8:23:54
To že jsou nové nemusí znamenat dobré. Startovací čelisti můžou mít špatný tvar nebo nějaké nálitky, které zabraňují dobrému dosednutí obložení. Dobře si je prohlídni, jestli na nich nejsou nějaké stopy tření o buben mimo těch plošek obložení, taky jestli jsou volně pohyblivé na čepech, a jestli čepy nejsou uvolněné ve svaru. Pružinky je možné trochu natáhnout (velice opatrně a s citem!!!), pak ti spojka chytá rychleji. Pokud to přeženeš, nepůjde babču tlačit bez odpojení náhonu. Poruchy startování ale často způsobuje dvojková spojka.Jistě to poznáš tak že startovací něčím zašprajcneš, aby byla sepnutá natvrdo. To jde ale dost blbě, právě na to mám ten buben se smirkem. Jinak si můžeš sundat ten plastový kryt spojek a startovat a dívat se na gumový řemen. Pokud se pohybuje a motor se neprotáčí, je vadná spojka startovací. Pokud gumový řemen stojí, je vadná spojka dvojková. Často to ale při poruše dvojkové spojky bývá tak, že trochu chytne, řemen roztočí řemenici se startovacími čelistmi, ale ty jak zaberou o buben na klikovce, dvojka proklouzne, startovací čelisti odpadnou, a zase se trochu chytí a tak dokola. To pak jedničkový buben tak poškubává a ozývá se takové cinkání startovacích čelistí.