Ako zvýšiť chladenie ?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod Ajo » čtv říj 02, 2008 18:20:04

Neviete niekto ako zvýšiť chladenie hlavy a valca motora??
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod spedo » čtv říj 02, 2008 21:59:46

Tak ze nebudes behat do kopcov :roll: . To neni Enduro..... a ani Cross.
spedo
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv dub 10, 2008 20:44:04

Příspěvekod Duro » pát říj 03, 2008 10:26:25

Ajo, pozri napr. Vychytavky->Chladime motory. :wink:
Babetta 207 ... co k tomu dodat ?!
Uživatelský avatar
Duro
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 202
Registrován: pát úno 22, 2008 9:02:58
Bydliště: Ružomberok, SK

Příspěvekod Ajo » pát říj 03, 2008 11:28:42

spedo šak ja do kopcov nebehám iba po ceste a niektorá cesta je kopec ale keď ju na pol plyna vybehnem 35 tak kde je problém
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod LADAIII » pát říj 03, 2008 22:53:30

Ajo: tak uplny zaklad je udrzovat zebra v cistote..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Příspěvekod Ajo » sob říj 04, 2008 8:12:05

LADAIII rebrá čistím pravidelne sú stále úplne čisté
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod spedo » sob říj 04, 2008 14:16:00

tak co chces este potom viac chladit? ked mas ciste rebra???? jasne ze mierny kopcek jej nevadi ale ak chces ist napr 10km do stupaku tak jej to vadi ....
spedo
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 84
Registrován: čtv dub 10, 2008 20:44:04

Příspěvekod Ajo » ned říj 05, 2008 8:42:11

no asi kúpim novu sviečku bo sa mi zdá že tato je o 1 hodnotu teplejšia
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod Kubík » ned bře 08, 2009 18:48:41

Někde na youtube jsem zahlídl že borec si dal na válec mustanga větráčky z PC z obou boků a na hlavu zepředu... Nějak se mě tomu nechce věřit,nemáte s tím někdo zkušenosti jestli to funguje atd???
Kubík
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 44
Registrován: úte led 27, 2009 19:10:20

Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod Mato_babetak » ned bře 08, 2009 23:52:01

tak pochybujem ze by mu to daco uchladilo, mozno keby stal na mieste ale som presvedceny ze mu to viacej krylo pred prudom vzduchu ako chladilo, co dat navarit vecsie rebra ? stalilo by tak o 15 - 20 mm alebo pouzit hlavu v vecsimi rebrami z niecoho ineho

inak ja mam jeden traktor z CZ 175 a tak je vyvedeny hriadel s remenicou a ta pohana ventilator ktory chladi ...tam to funguje fajn, len ako u babety vyriesit ten vyvodovy hriadel
Mato_babetak
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 141
Registrován: sob led 24, 2009 10:48:23
Bydliště: Piestany, SK

Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod avar » čtv črc 30, 2009 17:59:28

je to sice tema par mesiacov stara, ale aj tak aspon poznamku. chladenie na babette sa da zlepsit v zasade dvoma sposobmi:

1./ vnutorna uprava motora - tym sa zaoberat nebudem, ide o zmenu sposobu plnenia valca zmesou, zmeny kanalov a casovania plnenia a prepustania. prichadza to do uvahy pri upravach kvoli zvysovaniu vykonu motora. na to musi byt jednak slusne vybavena dielna a jednak clovek ktory sa do niecoho takeho pusta uz asi rady nepotrebuje... a ak sa do toho pusta aj ked na to nema, asi mu rady z fora velmi nepomozu

2./ vonkajsia uprava motora - tu je viacero moznosti.
- je mozne prirobit rozne usmernovace vzduchu. difuzory, skratka dobastlit nieco v tvare priblizne lievika, alebo jeho casti, co nam nazenie viac vzduchu na rebra hlavy a valca. nevyhodou je ze to zvacsa hrozne vyzera, vacsinou sa to robi z plechu a tak to mava ostre hrany hroziace zranenim, ale hlavne takato uprava je funkcna len pri vyssich rychlostiach. prave vtedy ak chladit najviac potrebujeme - v mestskej premavke kde kazdu chvilu stojime, alebo pri jazde do kopca nizkou rychlostou je nam toto vylepsenie prd platne
- dalsim sposobom je pouzitie nastavca s ventilatorom. toto riesenie pouzivaju skutre, ale tiez motory zahradnej techniky a pod. pri vhodne vyriesenom pohone a krytovani je to sposob ucinny a pomerne spolahlivy. nevyhodou je vyssia hlucnost, vacsinou nie prave pritazlivy vzhlad a hlavne uberanie casti uz beztak nizkeho vykonu babetty k pohonu ventilatora.
- pre mna osobne najprijatelnejsim riesenim zlepsenia chladenia motora babetty je zvacsenie rebier motora a hlavy navarenim hlinikovych pasov plechu o hrubke cca 3 mm. je to riesenie jednoduche, ucinne, elegantne. plechy je mozne pripadne neumiestnovat iba v sucasnej rovine rebier, ale vejarovite tvarovat. to zvysi ich chladiaci ucinok. je vsak dobre zladit tvar rebier valca s tvarom rebier hlavy. jednak kvoli estetike, ale hlavne aby sa obmedzila zbytocna turbulencia vzduchu.

myslim si vsak ze pokial mame v poriadku usi, k tomu trocha citu pre motory a babettu pouzivame sposobom a k ucelu na ktory je urcena, nie je zvysenie chladenia motora akutne nutna zalezitost. aj ked netvrdim ze uskodi ak sa pouzije. moze sa pouzit kombinacia viacerych uvedenych sposobov chladenia, ale nepovazujem to za potrebne. existuju aj ine moznosti zlepsenia si doslova zmeny sposobu chladenia motora, ale povazujem pre babettu za zbytocne a neucelne sa nimi zaoberat.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod llap » čtv črc 30, 2009 18:02:18

Před časem jsem přemýšlel že si dám na spodek předního blatníku nějakej ventilátorek kterej bude pohánět odpor vzduch, ale vykašlal jsem se na to, jelikož nejezdím do kopců.

Luk
Babetta??? - Důmyslné přibližovadlo
Uživatelský avatar
llap
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 253
Registrován: ned čer 22, 2008 17:21:48
Bydliště: Dlouhá Loučka

Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod martin110r » čtv črc 30, 2009 18:57:00

Ako zvýšiť chladenie to ti nepoviem lebo som nad tým neuvažoval, ale keď sa bojíš aby si nezavaril, tak je dobré aspoň merať teplotu motora. Ja to tak idem spraviť. Súčiastky už kúpené mám, v sobotu si idem jeden digitálny teplomer vyrobiť. Myslím, že je lepšie niekde v kopci zastaviť skôr, než ťa zastaví pridretý motor :D .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod avar » čtv črc 30, 2009 19:05:58

meranie teploty sa tu uz parkrat preberalo, najjednoduchsi a asi aj najlacnejsi a najspolahlivejsi sposob je pouzit stary kapilarny teplomer so stupnicou do cca 130°C a viac. zalezi od umiestnenia cidla. pokial nie je mozne zohnat teplomer z nejakeho stareho auta ci traktora, daju sa pripasovat aj niektore teplomery z vyradenych bojlerov ci kotlov UK. ide o to aby mal teplomer aj ciselnu stupnicu a nielen farebne policka.
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Ako zvýšiť chladenie ?

Příspěvekod martin110r » čtv črc 30, 2009 19:16:06

avar píše:...ide o to aby mal teplomer aj ciselnu stupnicu a nielen farebne policka...

No teplomery z aut nemám, preto musím ísť cestou výroby. Idem si vyrobiť teplomer, ktorého schéma je na stránke http://www.danyk.wz.cz/teplo.html . Konkrétne si spravím verziu č.1 - teda s LED displejom. Zapojenie je relativne jednoduché a každý, kto elektrotechnike aspoň trochu rozumie by to mal zvládnuť. Samozrejme treba k tej schéme ešte pridať usmerňovač najlepšie aj so stabilizátorom.

Inak čo sa týka ceny, výroba tohto teplomera výjde zhruba do 4 eur, možno aj menej, takže neni to nič, čo by nejako extra zaťažilo peňaženku. Najdrahší na tom celom zapojení je ten A/D prevodník (ICL 7106) - ten stojí cca 2 eurá.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Další

Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků