Zadretý motor?!?!?

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod martin110r » pon srp 31, 2009 18:04:01

Obávam sa najhoršieho. Dnes som si tak išiel na Babette 100 km trasu (50 km tam, 50 späť). Pri spiatočnej ceste už som mal toho plné zuby, prdel som si necítil, tak čo ma napadlo. Vyťať tomu plný plyn. Išiel som si na plný plyn tak 3-4 km a zrazu bez akéhokoľvek varovania (klepania, cinkania z motoru) sa prudko zvýšili otáčky a asi sekundu na to sa zablokovalo zadné koleso a na ceste som spravil 10 metrovú čiernu čiaru. Veľké šťastie, že som bol na čistom asfalte a nie štrku, lebo by som to asi neustál. Prvé čo ma napadlo, hryzol sa motor. Tak som ho hneď na to skúsil naštartovať a motor pekne naskočil. Dal sa bez problémov pretočiť. Tak som chvílu počkal, nech trošku schladne a opatrne som došiel domov. Čo to malo znamenať? Inak benzín riedim 1:50 takže nevidím dôvod, prečo by sa mal zadrieť.
Naposledy upravil martin110r dne pon srp 31, 2009 21:01:57, celkově upraveno 1
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod Jenda » pon srp 31, 2009 19:41:09

Může to bejt přidřený, ale spíše to vypadá na ložisko na klice, nebo i což je ještě horší, možná taky ložisko na ojnici. Přesně toto se mi stalo v roce 2003. Až pojedeš poslouchej co to dělá, pokud to občas jako nepravidelně hučí, tak je to ložisko. Každopádně je to na půlení motoru...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod martin110r » pon srp 31, 2009 19:46:40

Nakoniec mi to nedalo, počkal som hodinku kým motor vychladne a dal dolu hlavu a valec. Takže na pieste aj na valci sú tri šmuhy dlhé cca 4 cm. Krúžky zapečené nie sú. Dá sa s nimu normálne hýbať. Ako tie šmuhy (prasiatka) odstrániť? Bojím sa do toho rýpať, aby som na pieste a valci nenarobil rýhy.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod avar » pon srp 31, 2009 23:44:32

tak pretoze benzin riedis 1:50 a drel si ju na plny plyn. to je dost padny dovod aby babca zadrela.nic nie su platne zazracne rady kamaratov ani zaracne oleje. ten motor skratka nato nie je stavany. nie je to ani stihlka ani novy skuter, ale stara babca s vyrobnymi toleranciami ktore su uz dnes davno prekonane. dufam ze to bude priucka aj pre inych pilcikov.
ale podme k veci... pokojne sa do toho pusti smirglom. kruzky dole... piest prelestit jemnym smirglom, vacsinou som na to pouzival zrnitost 800, ale v nudzi uz som to robil aj 400vkou a v pohode...takisto vlozku presmirglovat, aby zmizli hrany skrabancov. pokial su ryhy hlbsie, nemusis ich zlikvidovat uplne, staci ak nebudu ostre. odporucam tiez nove kruzky (ale nie je to nutne) a ich hrany zrazit jemnym brusnym kamenom. v nudzi pomoze aj osla na brusenie kosy, alebo jemny smirgel na skle a hrany kruzkov liznut.
pri skladani dbat na cistocistu cistotu aby tam nebol prach ci nebodaj zrniecka brusiva, mohlo by to opat nedobre dopadnut. pozor aby boli ciste aj kanale valca, kde sa zrnka rady skryvaju. pri montazi pouzi pliesky, ktore som tu tiez kdesi popisoval, mali by tu byt aj nejake fotky ako nato. ja osobne mam radsej pri skladani vsetky suciastky velmi jemne naolejovane.
potom pripravit mix 1:25 a vyjazdit bez plasenia jednu nadrz. obcas pridat, obcas ubrat, a mat usi na stopkach. motor sa vzdy vopred ohlasi, len my si to vzdy nevsimneme. vitany je teplomer. pozor najma pri vetre od chrbta a do kopcov pocas poludnajsich horucav.
ak je vsetko OK, dalsia nadrz uz moze byt 1:40, ak ide o nejaku slusnu polosyntetiku urcenu pre dvojtakty. ziadne zazracne plnosyntetiky urcene pre vysokootackove stroje nie su pre babcu to prave. podobne aj M2T by som sa radsej vyhol. ak babu nepretocime, nemaze uplne spatne, ale strasne karbonizuje.
ak je poskodenie take, ze babca strati kompresiu, ci ma snahu zadierat a tento recept jej nepomoze, zostava vybrus, alebo vymena valca.
stastnu cestu
avar
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 284
Registrován: sob čer 02, 2007 15:42:11

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod martin110r » úte zář 01, 2009 8:31:32

Olej používam polosyntetiku Valvoline Durablend 2T. Je to dobrý olej pre Babettu? Môžem ho používať aj naďalej?
Inak možné to je, že motor už pred hryznutím klepal, len ako píšeš, nie vždy si to všimneme. Mám prilbu, ktorá zakrýva aj uši a strašne to tlmí všetok hluk. Keď stojím na križovatke, tak ledva počujem motor, nie to ešte nejaké klepanie.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod martin110r » stř zář 02, 2009 14:15:53

No tak som si dnes kúpil šmirgel zrnitosti 1000 a prasiatka prebrúsil. Boli tri, dve zmizli úplne, jedno trošku vidno (bolo najviac chytené), ale neni to nič hrozné, kto o tom nevie, tak si ho ani nevšimne. Myslím že keď budem opatrne jazdiť, tak to po nejakých 500 km zmizne. Namiešal som plnú nádrž v pomere 1:25. Zatiaľ ešte neviem, ako to jazdí. Teraz poobede je dosť veľké teplo, tak to nechcem trápiť. Pôjdem to vyskúšať niekde na rovinke bez kopcov okolo šiestej večer, keď bude trošku chladnejšie a dám vedieť.

AKTUALIZÁCIA
Tak som Babettu bol prebehnúť. Chcem sa opýtať, mám dojem, že to trošku ešte vydáva pazvuky. Je to normálne prvých pár km po prebrúsení? Počítam s tým, že to po nejakých 200-300 km prestane, ako sa motor zabehne. Alebo ten motor nesmie klepať vôbec? Na druhej strane, neviem, prečo ešte klepe, veď sú prasiatka odstránené, s výnimkou toho jedného, ktoré ale po prebrúsení skoro vôbec nevidno.

A ešte jedna vec. Nejako sa mi pridrháva lanko od šúpátka. Naštartujem Babettu, otočím riadidlá do prava, pridám a uberiem plyn, a otáčky neklesnú. Keď riadidlá vyrovnám, alebo otočím do ľava, otáčky klesnú na voľnobeh. Nemáte niekto fotku, ako má viesť bowden? Pokial som karburátor nedemontoval z valca, tak to nerobilo. Ale nevypadá, že by bol bowden niekde zalomený.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod martin110r » pát zář 04, 2009 15:55:33

Od prebrúsenia som najazdil necelých 40 km a mám dojem, že to klepanie prestalo. Ešte zmeriam kompresiu. A čo sa týka toho plynu, dám do bowdenu trošku wédéčka. Naposledy sa mazal asi pred tromi rokmi, takže by ma neprekvapilo, keby lanko išlo úplne nasucho.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod Ajo » sob zář 05, 2009 13:58:49

Ak ti po otočený riadidiel pridá plyn tak stačí trocha zašrobovať ten šrob hore na karburátore tým lanko povolíš a malo by to prestať.
3x Babetta 210
ČZ 250/455
Jawa 350/362 CALIFORNIAN-OILMASTER
Jawa 350/640
Uživatelský avatar
Ajo
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 183
Registrován: sob črc 26, 2008 10:37:00
Bydliště: Slovensko

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod mesh » pon zář 07, 2009 14:59:06

Dost často se stává že nahoře na karbecu vypadné bovden z misky a potom se to blbě vrací,stačí ho tam vrátit zpět
Uživatelský avatar
mesh
Pokročilý diskutér...
 
Příspěvky: 36
Registrován: stř črc 08, 2009 21:43:17
Bydliště: Hradec Králové

Re: Zadretý motor?!?!?

Příspěvekod martin110r » pon zář 07, 2009 17:44:54

Už neblbne ten plyn. Bowden som šikovne schoval pod ten čierny plast, čo vedie bokom Babetty, takže sa nikdie nezalamuje ani nepridrháva.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků