Jak načernit žebra

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Jak načernit žebra

Příspěvekod butan » úte lis 17, 2009 16:25:58

Dostal jsem takový nápad, načernit žebra na válci a hlavě. Ideální by byl černý elox, ten by dokonce zlepšil chlezení (má vysokou emisivitu) ale na válci bez vylisování vložky ho nejde provést. Má někdo nápad jak černit, případně máte to už někdo udělané?
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod Mistr Vlada » úte lis 17, 2009 19:04:58

Vím že třeba taková Jawa 555. Mněla válec černý. Ale nechápu proč když právě v letních měsících dochází k přechřívání by mněl válec být černý? Naopak černá barva přeci pohlcuje teplo. To by spíš mněl bít bílý.
Jednorychlostní Babetta 210 je Babetta 215 a né Babetta 207.
Uživatelský avatar
Mistr Vlada
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát dub 10, 2009 21:44:15
Bydliště: Mirošovice u Prahy

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod martin110r » úte lis 17, 2009 20:04:00

Pretože dochádza k teplotnému spádu. Keď je čierny valec studený a ty ho postavíš na slnko, tak bude pohlcovať teplo viac ako biely a zohreje sa viacej. Ale keď bude horúci tak čierny bude teplo odvádzať lepšie ako biely. Teda za predpokladu, že teplota valca bude vyššia ako teplota okolia.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod Mistr Vlada » úte lis 17, 2009 20:28:12

No jo vlastně to by taky tak mohlo fungovat. :D . Díky.
Jednorychlostní Babetta 210 je Babetta 215 a né Babetta 207.
Uživatelský avatar
Mistr Vlada
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát dub 10, 2009 21:44:15
Bydliště: Mirošovice u Prahy

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod butan » úte lis 17, 2009 21:30:49

Co se týče zlepšení chlazení, je neznatelné. Protože co jedno žebro vyzáří, to sousední žebro zase pohltí.
Chytl jsem se té zmíňkyo Jawě, a našel toto
Na http://www.jawa-50.cz
Postup černého zbarvení hliníku:
Mastnoty z povrchu odstraníme štětcem pomocí technického benzínu, tetrachloru apod. Dokonalé odmaštění pak dosáhneme pomocí vídeňského vápna. Z vápna připravýme kašičku se kterou povrch očistíme pomocí hadru či kartáče. Potom povrch důkladně opláchneme vodou.

Černé zbarvení dosáhneme přímým barvením v lázni o složení:
15 g manganistanu draselného
25 g dusičnanu měďnatého
5 ml kyseliny dusičné
1000 ml vody

Předměty ponoříme do lázně 80 – 100°C teplé na dobu 20 minut. Při kratší době je zbarvení hnědé.

Po načernění potřeme díly jemným lněným olejem.
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod wert69 » úte lis 17, 2009 21:47:14

butan píše:Dostal jsem takový nápad, načernit žebra na válci a hlavě. Ideální by byl černý elox, ten by dokonce zlepšil chlezení (má vysokou emisivitu) ale na válci bez vylisování vložky ho nejde provést. Má někdo nápad jak černit, případně máte to už někdo udělané?
Lubor

Vložku stačí něčím zacpat,třeba korkovým špuntem,v drogerii se dají koupit různý velikosti,nebo silikonovou barvou ve spreji,např.http://www.shop.i-ekonom.cz/autolakymi/ ... Dern%C3%BD další tipy tady http://www.noze-nuz.com/cerneni_cepeli/ochrana_nozu.php
wert69
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř črc 01, 2009 23:37:02

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod Mistr Vlada » stř lis 18, 2009 8:33:05

Válec strčíš do trouby a ohřeješ ho na hodně stupňů a vložka ti témněř vypadne sama. Horší je ji tam vratit. To se musi vložka strčit do mrazáku aby se stáhla a žebra zase do trouby nebo je nečím nahřát. Pak tam vložka de zase strčit. Ale dávejte pozor ať vám souhlasí kanálky. Jednou se to u Stadiona dělal.
Jednorychlostní Babetta 210 je Babetta 215 a né Babetta 207.
Uživatelský avatar
Mistr Vlada
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: pát dub 10, 2009 21:44:15
Bydliště: Mirošovice u Prahy

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod LADAIII » pát lis 27, 2009 21:09:15

Zdarvim, tak to me zrovna napadlo, da se koupit jen samotny valec, rsp. vlozka a na kolik to cca vyjde penez? Ja mam v jedne babette ulomeny konec a dost spatne to na sobe sedi, natoz jede, tak bych to rad zkusil opravit. Pokud to ma vubec smysl a nekoupit za par korun nejakou starsi, jenze to je zase sazka do loterie.. Jeden takovy valec jsem koupil nedacno a pri nasazeni na pist tam zajel bez nejmensich problemu, prumer sem nemeril,ale je to minimalne prvni vybrus..
LADAIII
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 385
Registrován: sob led 06, 2007 23:47:40
Bydliště: Brno

Re: Jak načernit žebra

Příspěvekod butan » úte pro 15, 2009 21:50:32

Mistr Vlada píše:Válec strčíš do trouby a ohřeješ ho na hodně stupňů a vložka ti témněř vypadne sama.

No jestli je to tak jednoduché, skoro bych se bál že se mi při jízdě vložka pohne.
Prohlídnul jsem si detailně rozpůlený motor, z jedné strany na vložku tlačí hlava a to docela silně. V karteru je jakýsi doraz, hliníkový nálitek, ale ten je u mně zhruba milimetr pod tou vložkou. takže ta vložka musí sakra pevně držet, když s ní matky na hlavě nepohnou. Nakonec je dobře že vložka nesedí na tom nálitku, válec musí tlačit na těsnění, a né na nějaký doraz.

Do vyjímání té vložky se pouštet nebudu. Vůbec netuším jak bych jí za horka vrátil na její původní místo :)
A při nějakém násilném vyjímání hrozí že už nebude sedět tak pavně, a za jízdy ujede??
Ale mám teď trochu pochybnost zda mezi válcem a vložkou nejsou dutinky které by zhoršovaly odvod tepla, případně jak to ověřit? Infrakamerou by to šlo, ale tu nemám. :(
Moje obava z těch dutinek je zvětšena tím, že vložky vodou chlazených motorů jsou zpravidla dělány jako mokré, tedy voda přímo omývá vložku, není nutný převod tepla přez styk vložka hliník.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků