Preplachové kanáliky

Vše o motorech, úpravy, karburátory, převodovka /volnoběžka/, opravy a návody...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Preplachové kanáliky

Příspěvekod Starec » sob lis 21, 2009 23:18:02

V niektorej téme si niekto pýtal vysvetlenie, načo presne slúžia preplachové kanáliky na valci 210, ovšem ako hľadám tak hľadám, neviem nájsť v ktorej téme to bolo. Okamžite som neodpovedal, lebo som čakal, ako sa k tomu postaví odborník, aby ste to mali od toho pravého. Preto tu dávam vysvetlenie od bývalého konštruktéra - motorára na Babetty.
Citujem:
K tým preplachovým kanálikom . Pri pohybe piestu nahor , nasaje sa čerstvá zmes do priestora pod piestom . Pri pohybe piesta nadol sa spodný priestor uzavrie a otvárajú sa prepúšťacie kanáliky , včítane výfukového kanála . Stlačená zmes pod piestom je vytlačená cez tie kanáliky nad piest . Prepláchne spaľovací priestor , vytlačí spaliny do výfuku . Nasledújúci pohyb piesta nahor uzavrie prefukové kanáliky a výfuk . Stlačí čerstvú zmes nad piestom . Po zapálení vysokonapäťovou iskrou horí , rozpína sa a vykoná prácu . Kanáliky sú tvarované tak , aby sa dostalo čo najviac čerstvej zmesi nad piest , prepláchol sa dokonale celý priestor a uniklo jej čo najmenej do výfuku . Pri dvojtakte je to celé ovplyvnené kmitaním plynov v celej sústave od tlmiča nasávania po koniec výfuku . Tam sa využíva aj čerstvá zmes , ktorá sa dostane do výfuku . Kmitaním je vrátená zpäť do valca a uzavretá piestom . Dnes , keď sú k dispozícii zobrazovacie možnosti , vidieť vo výfuku mnohonásobné kmitanie a pohyb plynov počas jednej otáčky . Kto to vie využiť , dokáže skonštruovať výkonný a úsporný motor . M - 210 má zvláštne , technologicky úsporné prepúšťacie dva zadné kanáliky navyše , ktoré vynikajúco prepláchnu zadnú stranu valca . Značne sa podieľajú na krútiacom momente motora . Teda motor M - 210 má 6 -kanálový rozvod . Máme to patentované v takomto prevedení . Ing. Bednář .
Tak myslím, že je to dostačujúce a kto sa len troška rozumie motoru tak to určite vie pochopiť.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Preplachové kanáliky

Příspěvekod butan » ned lis 22, 2009 8:14:45

Já bych k tomu rád dodal.
-dotazy na ty kanály jde najít pod heslem "Předfukové" Označení výplachový mi přijde výstižnější, ten předfuk si asi autor příspěvku vymyslel.
-v dřevních dobách motorizmu měly dvoutakty výstupek na pístu (deflektror) a jen jeden přepoštěcí kanál. Ten deflektor zajišťoval úplný výplach.

Dík za tento příspěvek,
Lubor


PS pro Jendu, nejde ve vyhledávání vypnout (nejlépe globálně) rozlišování malá-velká???
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Preplachové kanáliky

Příspěvekod Jenda » pon lis 23, 2009 23:19:28

butan píše:PS pro Jendu, nejde ve vyhledávání vypnout (nejlépe globálně) rozlišování malá-velká???


V administraci to vypnout nejde, resp. volba tam na to není. Řekl bychm že to záleží spíše na prohlížeči. V IE to někdy nevadí hledá to oboje, ale ne vždy. Začátkem prosince bych měl aktualizovat na verzi phpBB Olympus 3.06, třeba tam to půjde...
Uživatelský avatar
Jenda
Site Admin
Site Admin
 
Příspěvky: 487
Registrován: pát led 05, 2007 18:24:56
Bydliště: Vlašim


Zpět na Motor

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků