V niektorej téme si niekto pýtal vysvetlenie, načo presne slúžia preplachové kanáliky na valci 210, ovšem ako hľadám tak hľadám, neviem nájsť v ktorej téme to bolo. Okamžite som neodpovedal, lebo som čakal, ako sa k tomu postaví odborník, aby ste to mali od toho pravého. Preto tu dávam vysvetlenie od bývalého konštruktéra - motorára na Babetty.
Citujem:
K tým preplachovým kanálikom . Pri pohybe piestu nahor , nasaje sa čerstvá zmes do priestora pod piestom . Pri pohybe piesta nadol sa spodný priestor uzavrie a otvárajú sa prepúšťacie kanáliky , včítane výfukového kanála . Stlačená zmes pod piestom je vytlačená cez tie kanáliky nad piest . Prepláchne spaľovací priestor , vytlačí spaliny do výfuku . Nasledújúci pohyb piesta nahor uzavrie prefukové kanáliky a výfuk . Stlačí čerstvú zmes nad piestom . Po zapálení vysokonapäťovou iskrou horí , rozpína sa a vykoná prácu . Kanáliky sú tvarované tak , aby sa dostalo čo najviac čerstvej zmesi nad piest , prepláchol sa dokonale celý priestor a uniklo jej čo najmenej do výfuku . Pri dvojtakte je to celé ovplyvnené kmitaním plynov v celej sústave od tlmiča nasávania po koniec výfuku . Tam sa využíva aj čerstvá zmes , ktorá sa dostane do výfuku . Kmitaním je vrátená zpäť do valca a uzavretá piestom . Dnes , keď sú k dispozícii zobrazovacie možnosti , vidieť vo výfuku mnohonásobné kmitanie a pohyb plynov počas jednej otáčky . Kto to vie využiť , dokáže skonštruovať výkonný a úsporný motor . M - 210 má zvláštne , technologicky úsporné prepúšťacie dva zadné kanáliky navyše , ktoré vynikajúco prepláchnu zadnú stranu valca . Značne sa podieľajú na krútiacom momente motora . Teda motor M - 210 má 6 -kanálový rozvod . Máme to patentované v takomto prevedení . Ing. Bednář .
Tak myslím, že je to dostačujúce a kto sa len troška rozumie motoru tak to určite vie pochopiť.