Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » ned úno 28, 2010 10:36:20

Zdravím,
chtěl jsem se zeptat jak můžu řešit problém, který mi nastal. Moje Babetta řadila při cca 15 kilometrové rychlosti 2. stupeň, ale včera začala řazení protahovat až do 20 kilometrové rychlosti a trvalo jí o hodně déle než zařadila, bylo slyšet a cítit jako, když spojka klouzala. Nevíte co s tím? Jinak je celá po repasu a má najeto 150 km nové těsnění, spojky, karburátor.
Děkuji za rady.
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod martin110r » ned úno 28, 2010 18:03:20

No ono dosť záleží na tom, kde najazdila tých 150 km ako píšeš. Ak to najazdila na dlhých trasách mimo mesto, kde sa rozbehneš, raz to zaradí dvojku a drží ju na úseku 20 km tak to je o ničom. Ja som mal spojky nedávno rozobraté (menil som oba unášače) a zabehol som spojky za chvíľu. Stačilo sa pol hodinku voziť po sídlisku, kde máme plno spomalovacích prahov. Spomaliť pred ním, Babetta si podradila do jednotky, rozbehnúť sa, Babetta zaradila dvojku a za chvíľu sa zase celý proces zopakoval. Takto som najazdil asi 6 km a radenie sa citeľne zlepšilo. Ešte to neni sto percentné, ale tak už je to lepšie, ako prvé preradenie po zložení spojek, kedy mi dvojka šmýkala na 50 metroch. Hlavne bacha na prehriatie bubnu.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » ned úno 28, 2010 19:58:09

Jezdím do práce po městě cca 3km přes křižovatky,žádné delší trasy jsem ještě nejel. No ono se mi zdá, že to dělá jen ve větším zatížení (kopec) já vážím 65 kg, kámoš mi říkal, že to chce ještě počkat než si to všechno sedne, ale nikdy to nedělala a 150 km se mi zdá jako adekvátní délka k zajetí, nebo je to málo? Ještě když píšeš, že je máš zajetý po 6 km. Dnes jsem na ní ujel cca 15 km a zdálo se mi, že už to nedělá, ale vzal jsem jí do kopce a nechtěla za boha přeřadit z 2. na 1. musel jsem zastavit a potom se rozjet. :?
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod martin110r » ned úno 28, 2010 20:18:26

Inak podobný problém som mal na Babette ja. Bolo to niekedy okolo novembra (listopadu). Mal som pocit ako keby mala Babetta furt zaradenú dvojku. Zastavil som, motor nezhasol, ale keď som pridal plyn, rozbiehal som sa na dvojku. Dlhý lenivý rozjazd a preradenie žiadne (keďže už tam bola dvojka). Tiež to nechcelo podradiť. Tuším, že som vtedy vymontoval dvojkové čeľuste, nenašiel som žiadnu závadu tak som ich znovu poskladal a od tej doby mi to nerobilo. Inak tiež mám ťažké spojky ako ty.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » ned úno 28, 2010 21:16:41

Díky za radu, zkusím jí ještě pořádně projed a pak se uvidí. Jinak budu řešit problém s rezonací plastového krytu sání vzduchu.
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod martin110r » ned úno 28, 2010 21:43:28

Na rezonanciu plastového krytu mám tiež vychytávku :lol: . Pozeral som tvoje fotky a máš ten istý kryt ako mám ja. Ja som to vyriešil tak ako to vidíš na foto. Na prvý pohľad nič rušivé a pritom účinné. Z vnútornej strany som dal plech (vystrihnutý do rovnakého tvaru ako kryt), ktorý je prišrobovaný šrobkami ku krytu.

Ako perličku na záver uvediem ešte fakt, že mám tento plech potretý vazelínou a teda všetok vzduch, ktorý sa nasaje najprv narazí na túto vazelínu, na ktorú sa nalepí aj ten najjemnejší prach, ktorý by inak skončil v motore.

Obrázek
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » ned úno 28, 2010 22:21:56

No vypadá to dobře, když jsem koukal na to tak jsem si myslel, že to bude nějaký tuning, ale jdu do toho také :wink: jinak jak asi silný máš ten plech?
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod martin110r » ned úno 28, 2010 22:25:06

Čo sa týka toho plechu, je to cca 0,8 mm. Inak platí čím viac šrobiek, tým lepšie. Plech je chytený na viacerých miestach a teda každou šrobkou naviac znižuješ riziko, že sa plast spolu s plechom rozkmitá. A doporučujem ten plech natrieť vazelínou. Fakt to poznať koľko toho prachu sa tam nalepí.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » ned úno 28, 2010 22:57:14

Díky za rady :wink:
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod martin110r » pon bře 01, 2010 17:12:50

Neni zač. Potom daj vedieť, ako si dopadol so spojkami.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » úte bře 02, 2010 22:43:13

Tak zatím řadí dobře i v kopci, kryt sání vzduchu jsem vyřešil (zatím) tlumící lepící hmotou, nyní nerezonuje. Ještě k tomu krytu sání: neměla by tam být nějaká síťka na zachycení větších nečistot? Zkoušel jsem tam dát vložku od automobilového filtru, ale ani jsem nenastartoval a ještě k tomu krytu ty dvě díry na sání, se můžou zvětšit vyndáním těch trubiček proč?
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod martin110r » úte bře 02, 2010 22:57:17

No takto. Naozaj je na karburátore sieťka. Ale zase tá "jemnosť" sieťky je taká hrubá, aby to zabránilo nasaniu kameňov do motora :lol: . Že by to filtrovalo jemný prach z cesty, o tom dosť pochybujem. Viem, že má byť jemne naolejovaná, ale aj tak, moc neverím tejto filtrácii. Preto mi ten plech plní dve funkcie naraz. Zabraňuje rezonancii krytu a zároveň tým, že je potrený vazelínou, lepia sa na ňu drobné nečistoty, ktoré by inak vošli do motoru.

A čo sa týka tých sacích dier-áno dajú sa prevrtať na väčší priemer. Ale vzhľadom na to, že sa tým zmení odpor v saní tak by som to nechal tak. Totižto dvojtakty sú na odpory v saní a odpory vo výfuku dosť citlivé, oveľa citlivejšie ako štvortakty a keď sa dané odpory "rozladia", môže sa stať, že to potom ťahá horšie. Osobne som na tom kryte neexperimentoval s dierami. Mám ich tak ako sú od výroby.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » čtv bře 04, 2010 21:51:09

Tak tu síťku tam nemám, byl jsem dnes v Ústí a sháněl jsem ji, ale není skladem jen s novým karburátorem, ale to se mi nechce kupovat zbytečně nový karburátor. Říkaly, že ten delorto je lepší než Jikov, ale ještě se podívám na vaše zkušenosti v topicu.
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod martin110r » čtv bře 04, 2010 22:21:06

Tak jasné, každý predavač ti povie že Dell Orto je lepší ako Jikov. Ide predsa o kšeft. Ja by som ale na Babettu Dell Orto v živote nedal. Som maximálne spokojný s Jikovom.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Řazení mezi 1. a 2. rychlostí

Příspěvekod Elixdragon » pát bře 05, 2010 21:38:57

Já ho prozatím kupovat nebudu, zatím jsem také spokojen s Jikovem, ikdyž nemám jiné zkušenosti, ale dám na rady. :wink: A kvůli tomu filtru je to zbytečné, ten filtr jsem samostatně prodejný zatím nenašel, ale hledám.
Uživatelský avatar
Elixdragon
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 67
Registrován: úte led 26, 2010 18:29:15

Další

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků