Dlouho řadí dvojku.

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod martin110r » pát kvě 21, 2010 20:39:28

No uvidíme podľa fotky. Zase nechcem radiť, aby si menil unášače, pokiaľ budú dobré. Ale inak netuším, čo by to mohlo byť, ak nie unášače. V radiacej spojke sa nemá čo dodrbať okrem obloženia a unášačov. Jednoducho, pokiaľ je obloženie dostatočne hrubé, a unášače sú v poriadku, tak to tú dvojku musí radiť. A keby si aj dal unášače nové, je možné, že to bude spočiatku dvojku blbo radiť. Ale je to otázka pár km. Spojky si musia sadnúť. Keď to prevetráš cez mesto kde budeš stáť na každej križovatke tak potom už by si to malo sadnúť. Ja som spojky zabehol na sídlisku, kde som najazdil asi 7 km. Spomalil pred každým retardérom, Babetta si musela podradiť do jednotky, za retardérom zrýchlil, Babetta musela zaradiť dvojku a takto som ju trénoval asi 20 minút. Od tej doby už to radí nádherne.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pát kvě 21, 2010 20:46:47

Jo jo vím.Četl jsem to tu někde.No nic.Zítra nafotím a uvidíme.Ještě mi řekni:venkovní unašeč je ten pod velkou podložkou a na vnitřním drží ty čelisti?Je to tak??
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod martin110r » pát kvě 21, 2010 20:49:06

Ak som ťa pochopil správne, tak je to naopak. Vonkajší je ten väčší unášač. Vnútorný je ten menší unášač. Vnútorný preto, lebo ho vložíš dovnútra toho väčiešho.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pát kvě 21, 2010 20:58:05

aha už to chápu
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » sob kvě 22, 2010 18:02:10

Tak jsem to znovu rozebral odmastil a trošku zdrsnil třecí plochy pilníkem.Trošku se to zlepšilo.Ale pořád to klouže.Nafotil jsem ty unašeče a všiml jsem si že mají na sobě vydřené skoro milimetrové prohlubně.Asi od válečků na čelistech.Takže myslíte že je mám vyměnit?
Přílohy
Snímek 008 [640x480].jpg
Snímek 008 [640x480].jpg (61.12 KiB) Zobrazeno 5970 krát
Snímek 002 [640x480].jpg
Snímek 002 [640x480].jpg (76.24 KiB) Zobrazeno 5970 krát
Snímek 001 [640x480].jpg
Snímek 001 [640x480].jpg (74.09 KiB) Zobrazeno 5970 krát
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod Starec » ned kvě 23, 2010 8:17:12

Dosadacie plochy unášačov musia byť rovné, hladké a lesklé, keďže ty ich máš už vytlčené, tak tu niet čo špekulovať. Vymeniť!
Skontroluj aj valčeky vo vnútri radiacích čeľustí, aj tie sa zvyknú vyhlodať do vajca.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » ned kvě 23, 2010 22:17:58

Dobrá,zítra koupím a vyměním.Dám vědět.Díky
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod Starec » pon kvě 24, 2010 4:00:23

Ešte takto, nedávaj tam dva O krúžka, stačí jedno a prítlačný krúžok. O krúžok pred vložením jemne, ale fakt jemne namaž olejom. Čeľuste vyzerajú byť dobré, len to gufero tiež vymeň, čo ti tam prepúšťalo olej.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod butan » pon kvě 24, 2010 9:02:27

v.trsek píše:já jsem si myslel že přez gufero nemuže téct olej.Přece by se dostal do spojky.Ja neměl sundaný buben ale jen čelisti

A ten olej tam už byl než jsi čelisti sundal? V "díře" v bubnu je gufero, které přiléhá k unašeči čelistí. Sundáš unašeč, přestane to těsnit. A teď už záleží na tom, jak vysoko je hladina oleje.
Lubor
Naposledy upravil butan dne úte kvě 25, 2010 6:46:29, celkově upraveno 1
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod Starec » pon kvě 24, 2010 17:43:06

Pozri butan samozrejme to gufro nemusí bezpodmienečne meniť, ja len vychádzam z toho ( a to je z bežnej praxe) ak už je tá spojka rozhodená, tak tam vymením všetko a bude mať určitý čas pokoj. Ono podľa obrázkov to vyzerá, že je to komplet suché, zvlášť ten tehľoví prach nasvedčuje tomu ( len u ťažkých čeľustí) ale kto vie ako sa mu bude chovať unášač čeľustí po výmene unášačov a preto som tu výmenu odporúčal, pár centov už ho naviac nezabije a má pokoj.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pon kvě 24, 2010 19:08:31

Tak jsem koupil ty unašeče O kroužek,gufero,válečky a segerovky a zítra to tam hodím a jsem zvědavej.Jinak ten olej mi vytekl až po demontáži čelistí a ještě jsem neměl nahnutou babetu.Takže moje chyba.Jinak to gufero asi je dobrý protože nikde žádná mastnota nebyla ale jak říkal Starec vyměnit ho můžu.Ještě se chci zeptat.Mám tam teď dva O kroužky a takovou podložku a vychází to že vnitřní unašeč je o tři mm vylezlý z velkého(samozřejmně před utažením)to asi taky nemá být.Takže podle rad dám jen jeden ale nebude tam pak ta podložka lítat?Nebo je to jedno.Další věc je že mi jde babeta dopředu tlačit malou rychlostí,potom se zapojí motor.Do zadu to nejde vůbec a točí se motor.Něco jsem četl že se má přibrousit,nebo snad nějaké pružiny?
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod martin110r » pon kvě 24, 2010 19:15:00

Na ten vyčnievajúci unášač kašli. Toto isté som riešil ja na mojej Babette, aj som sa ohľadom toho pýtal tu na fóre (téma Vnútorný unášač vyčnieva). S tým nespravíš nič. Ale na funkciu to nemá vplyv. A na "funkci rostlináře už vůbec" :lol: :lol: .
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pon kvě 24, 2010 20:05:23

Myslíš na funkci živočicháře :?: :D :lol: :lol:
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pon kvě 24, 2010 20:09:01

Dobře nebudu se toho všímat.Zítra se snad vyřeší ta dvojka.A co myslíš s tím couváním?Zajíždím totiž pozadu do kůlny,kde mám babetu přes noc,a je to docela nepříjemný jí tlačit za řidítka před sebou do dveří přes kompresy.Co ty na to?
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod butan » úte kvě 25, 2010 9:56:09

Oprava odvolávám. 1 spojkou to nebude. Kdybys rozběhové čelisti dal obráceně, mohly by to dělat ty, jenže pak bys zase nenastartoval. Tak nevím. Nebo zadřené jehlové ložisko v 1 bubnu, ale pak by se ti zase pořád točilo zadní kolo.

Pokud ti zabírá motor při couvání, je to asi tím
že rozběhová spojka (ta se 3-mi paknami) drhne o svůj buben. Příčinu musíš najít.
-Zatuhlý čep té starovací spojky, nebo moc drhne listová pružina pod lamelou, a lamela se nevrací do výchozí polohy, nebo drhne mosazná podložka...
-Slabá pružina
-Moc tlusté obložení na nové čelisti, obrousit, (nebo najet 100km a obrousí se to samo :P )
-Buben té spojky hází a škrtá o čelist

Při couvání je tato spojka samosvorná, takže stačí aby se trochu otřela o buben a chytí se (sepne), odstředivá síla k tomu není potřeba.
Lubor

PS. Pozor, v dokumentaci k motoru je 1 spojka nakreslena obráceně než je ve skutečnosti, potom by byla samosvorná při tahu motoru. Takhle složená spojka by ale při brždění nikdy nerozepnula, a motor by chcípnul.
Naposledy upravil butan dne stř kvě 26, 2010 6:26:40, celkově upraveno 2
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků