Dlouho řadí dvojku.

Spojky jsou kultovní součástí našich strojů. Zde mají samostatnou rubriku...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod martin110r » pon kvě 31, 2010 22:43:56

v.trsek píše:Jenže mě vadí když nefunguje něco co má fungovat.Takže nedám pokoj dokud to nebude jak má.

To si ako ja :lol: . Tiež som karburátoru nedal pokoj do tej doby, pokiaľ som ho nenastavil, ako píše výrobca. Prišlo mi divné, že mám tehlovočervenú sviečku pri 5 otáčkach od dorazu. Teraz už ju mám červenú pri jeden a pol otáčke od dorazu. Viem že to nesúvisí s tvojim problémom, len mi to nedalo nespomenúť, keď si tak začal. Admin a moderátori snaď prepáčia.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » úte čer 01, 2010 20:21:36

Chci se tě zeptat.Někde jsem četl tvůj příspěvek jak jsi ten kerbec vyladil.Já ho už mám taky v pohodě.Ale píšeš tam že máš dobré teplé starty.Prozraď mi jak si toho docílil.Díky
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod martin110r » úte čer 01, 2010 21:23:50

Tak v prvom rade som poriadne vyčistil trysky stlačeným vzduchom, plaváky nastavil podľa obrázku v dielenskej príručke. Tie plaváky som vyladil doslova na desatinu milimetra. Vymontoval som si hlavnú trysku (63), aby sa mi lepšie kontrolovala výška plavákov a po každom prihnuti som si priložil uhoľník (môže byť aj pravítko, alebo hocičo rovné) a tak skontroloval, či sú plaváky v jednej rovine s emulznou trubicou. Keď som docielil to správne nastavenie plavákov, ako udáva výrobca, tak som karburátor zložil a len tak narýchlo som ho nastavil. Na voľnobeh som dal myslím 2,5 otáčky od dorazu a bohatosť dal na 1 otáčku od dorazu. Skrátka hrubé nastavenie, len aby Babetta chytila a dokázala ísť po vlastných. Takto som prešiel asi 2 kilometre, aby sa zohrial motor a potom karburátor jemnejšie doladil v priebehu dvoch minút na ceste. Prispôsobil som si voľnobežné otáčky, aby sa mi nekrútilo zadné koleso a potom vyskúšal párkrát teplý motor naštartovať. Keď ten štart za tepla nebol ideálny, tak som začal točiť šrobkou viac doľava (tým pádom som ochudobňoval zmes). Motor mi krásne bez plynu chytil, keď som tam mal 1,5 otáčky od dorazu.Nakoniec som sa išiel previezť asi 10 km aby sa sviečka vypálila a potom doma som ju skontroloval. Sviečka mala krásnu červenú farbu. Ale základom je správne nastavená hladina. Potom je samotné nastavenie karburátoru hračka na pár minút.

A za ďalšie, treba mať dostatočne silné prižiny v rozbehovej spojke. Keď sa vyťahajú, tak býva problém trafiť voľnobeh, lebo už pri nízkych otáčkach začínajú zaberať spojky. Moje pružiny už pomaličky ale isto začínajú vykazovať známky opotrebenia. Sem tam sa mi stane, že aj napriek kvalitne nastavenému karburátoru mi pri prudšom zabrzdení motor zhasne. Ale problém je zohnať nové a kvalitné pružiny. Nedávno som si kúpil nové pružiny a boli ešte slabšie, ako staré. Dnes už tie pružiny sú vyslovene čo kus, to originál. Majú akurát rovnaký tvar, ale čo sa týka sily v ťahu, tak sú na tom biedne.
Babetta 210 - rok výroby 1995
Bližšie info o mojej Babette TU.
Zahlasujte v ankete
Uživatelský avatar
martin110r
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2126
Registrován: stř črc 15, 2009 20:55:39
Bydliště: Liptovský Mikuláš

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pát čer 04, 2010 20:21:46

Dnes jsem koupil ten stahováček na spojku,takže zítra to rozhodím a vložím foto.Myslím že to couvání bude mít něco společného z tím rozběhovým bubnem protože se mi teď stává a stále se zhoršuje,že při našlapávání se mi pedál jakoby propadne a zadrhne ale ne jako když to prokluzuje ale na tvrdo,jako kdyby bylo něco s čelistmi nebo těmi pružinami.Naštěstí máme na Kladně obchod(je to pokračování staré mototechny z dřívější doby)kde mají komplet díly a nářadí na babetty a dokonce na pionýry a stadiony.Takže paní co tam prodává říkala že mají všechno do posledního šroubku.Samozřejmě kromě plechařiny na pionýra.
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod Starec » sob čer 05, 2010 22:50:52

v.trsek: minulí týždeň sme na mojom fóre riešili podobný prípad ako je tvoj. Takže príčina bola v prasknutej perovej podložke ( takzvanom polmesiačik) pod rozbehovou čeľusťou, ktorá bránila vracaniu sa čeľuste a tak bola v zábere zo štartovacím bubnom, ktorý to zas všetko prenášal cez ozubený remeň, prevodovku, na koleso. Tak si to poriadne prezri, vyskúšaj či sa čeľuste správne a v dostatočnej miere vracajú, prípadne to rozhoď celé a poškodené veci vymeň.
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » sob čer 05, 2010 23:53:36

Takže jsem to rozebral.Přikládám foto.Čelisti byly sjeté až na železo.Koupil jsem a vyměnil rozběhové čelisti k tomu všechny tři pružiny,potom ty půl měsíce, mosazné podložky a segerovky.Ale mrkněte na startovací čelisti.Mají asi tak 2.5mm obložení ale myslím že je to asi málo protože jsou ty čelisti do poloviny toho železa a i z boku u obložení obroušené.Tak co radíte vyměnit?
Přílohy
Snímek 031 [640x480].jpg
Snímek 031 [640x480].jpg (53.1 KiB) Zobrazeno 6668 krát
Snímek 028 [640x480].jpg
Snímek 028 [640x480].jpg (83.67 KiB) Zobrazeno 6668 krát
Snímek 020 [640x480].jpg
Snímek 020 [640x480].jpg (75.26 KiB) Zobrazeno 6668 krát
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod butan » pon čer 07, 2010 12:58:31

v.trsek píše:Při zaplem motorů mi jde těžce couvat.Při vyplem do předu jde jen pomalu a pak se to chytne.Do zádu to nejde vůbec a otáčí se motor.vadí mi to i když chci dat na stojan.

Není problém jen v tom, že při couvání se ti točí buben 1. spojky tak, že je zpřevodovaný do rychla? To je ovšem normální...
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pon čer 07, 2010 18:22:21

Přesně ti nerozumím co myslíš tím že je do rychla?Babetta je na sílu.Teď jsem sundal kryt spojek a když couvám tak se otáčí dvojkový buben a vnitřek toho rozběhovýho.Ten venkovní stojí.Je při tom slyšet kovový zvuk jako když se odírají ty startovací čelisti jak je vidět na fotce.Ale jistě to nevím.
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod butan » pon čer 07, 2010 19:08:25

Tím do rychla chci říct, že při pohybu vpřed udělá střed rozběhového bubnu řekněme n otáček, na jednu otáčku zadního kola.
Když ale couváš, zařadí se jednička, a střed rozběhového bubnu udělá skoro 2n otáček, (přesně 24.5/13.7*n), a i síla (moment) kterým musíš zadním kolem otáčet bude ve stejném poměru větší. Tak mně napadlo jestli jsi to přeřazeni na 1 nepovažoval za záběr motoru?
No a skřípat by to moc nemělo :D
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pon čer 07, 2010 19:16:14

Nezlob se ale pořád ti nerozumím.Mám vypnutý motor a nemužu ji tlačit pozpátku protože to jde přez komprezy.To by mělo přece jít stejně volně jako do předu?
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod butan » pon čer 07, 2010 20:12:43

Ale v minulém příspěvku si psal že vnější 1 buben při couvání stojí, pokud stojí netočí se ani klikový hřídel, a k žádné kompresi nedochází. Při couvání ale musíš na motorku tlačit skoro dvojnásobnou silou, abys překonal třecí odpor toho vnitřního 1 bubnu, a tření v ozubených převodech. To že je ta síla větší je normální, způsobí ta zařazená jenička, ke kompresi při tom nedochází.
Asi bys to měl zkusit i na nějaké referenžní babettě, jestli je u tebe covací síla větší než obvyklá problém je někde ve spojkách. Něco drhne, válečkové ložisko může být zanesené karbonem, a pod. A problém nemusí souviset s činností spojek, a jejich paken.
Lubor
butan
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 911
Registrován: pát říj 23, 2009 6:40:57
Bydliště: Praha

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » pon čer 07, 2010 20:22:07

Jasně už tě chápu ale teď třeba to jde docela lehce ale někdy s tím nejde hnout a zdá se mi že se otáčí motor a jakoby funí do výfuku.Určitě ale normální stav to není.Když jsem ji koupil tak to nedělalo.
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod Tom_R » pon čer 07, 2010 22:32:18

možná máš urvanou některou ze tří kulatinek co drží rozběhové čelisti ta je pak povysunuta a drhne. Jinak to jde poznat když máš nastartované a zadní kolo máš zastavené tak to dělá trochu rámus takový kovový.
Uživatelský avatar
Tom_R
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 242
Registrován: pon úno 01, 2010 12:48:21
Bydliště: Hodslavice

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod Starec » pon čer 07, 2010 22:51:11

v.trsek píše:Koupil jsem a vyměnil rozběhové čelisti k tomu všechny tři pružiny,potom ty půl měsíce, mosazné podložky a segerovky.Ale mrkněte na startovací čelisti.Mají asi tak 2.5mm obložení ale myslím že je to asi málo protože jsou ty čelisti do poloviny toho železa a i z boku u obložení obroušené.Tak co radíte vyměnit?

Ovšem si nenapísal, že či po výmene to robí ešte stále. No našiel som tam dáke chyby. Obloženie na štartovacích čeľustiach je dobré, len ti drú, tak z nich trocha obrús. Najlepšie by bolo vyskúšať to takto. Vytoč sviečku, aby si nemal odpor a pomaly krúť rozbehovým bubnom, vnútorný štartovací by sa nemal pohnúť ani zadierať. Nesmie sa pohnúť ani klinový remeň, tobož nie ozubené koleso. Ak bude zadierať, pozorne počúvaj kde, jednoducho to musíš sám vymaknuť. Ešte si skontroluj kolíčky na ktorých sú štartovacie čeľuste, či náhodou nie sú skrivene, musia byť do pravého uhla.

Snímek 020 [640x480].jpg
Snímek 020 [640x480].jpg (50.37 KiB) Zobrazeno 6652 krát

Snímek 028 [640x480].jpg
Snímek 028 [640x480].jpg (53.27 KiB) Zobrazeno 6652 krát
Nič nie je tak zložité ako sa na prvý pohľad zdá, len treba vedieť ako na to ....
Uživatelský avatar
Starec
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1480
Registrován: pát čer 15, 2007 23:40:00
Bydliště: Slovensko-Ratková

Re: Dlouho řadí dvojku.

Příspěvekod v.trsek » úte čer 08, 2010 18:00:10

Tak jsem to dnes rozebral a obrousil všechna místa kde to dřelo.Když jsem to pak složil a utáhl matku,pootáčel jsem zadním kolem směrem vzad,a zjistil jsem asi tu příčinu toho všeho.Pomalu jsem otáčel a vnitřní buben se na hřídeli posunul(povyjel) asi o 2mm od karteru motoru,takže se stalo to že začly dřít čelisti z boku kde také byly odřené o buben a tím pádem jakoby zabíraly a otáčely motor.Mezi vnitřním a venkovním bubnem je taková podložka.Buťo je zbroušená a nebo mě napadlo tam dát dvě a tím zamezit vnitřnímu bubnu vyject ven po hřídeli.Co si o tom myslíte?Já myslím že jsem na to káp.Ale co s tím???
Uživatelský avatar
v.trsek
Ostřílený diskutér...
Ostřílený diskutér...
 
Příspěvky: 60
Registrován: sob dub 03, 2010 21:37:05
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Spojky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků