Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Přestavby, zásadní úpravy, renovace starých Babett, atypické verze motorky, zkušenosti pro nováčky. Možno vložit i foto...

Moderátoři: IGI, milda, DRN

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » pon dub 14, 2014 20:56:00

Hele, já potřebuji dojet a neee dělat na silnici generálku motoru :D Tohle snad potřebovat nebudu :)
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod tuningrob » pon dub 14, 2014 21:43:15

Hele tak to nepotřebuješ tolik vercajku, a jak vyměníš gufero u rotoru ? :D
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod ridchey » pon dub 14, 2014 21:58:30

stahovak je zaklad, a pak ti tam chybi i par M6,M5 sroubku,a nejaka ta segrovka

jo a nezapomenout na klič 15-ctku , povoleny pedal=potraceny pedal
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Pat » úte dub 15, 2014 7:28:27

pokud jedete v 11 lidech, vemte sebou celej nahradni motor! a hlavne nahradni soucasti spojek a elektriky
kdyz se nekomu neco vysere, tak prehodis motor za chvili a jedes dal, v kempu muzes resit problem motoru.
Uživatelský avatar
Pat
Zasloužilý uživatel
Zasloužilý uživatel
 
Příspěvky: 1338
Registrován: stř zář 12, 2012 18:58:56
Bydliště: Brno

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » úte dub 15, 2014 21:48:41

Náhradní motor zatím nemám, bohužel mi nedávno utekl za slušné kačky :( Ale jinak bych s tím co jsem napsal měl být do půl hodinky opravit prakticky všechny drobnější závady. Alespoň myslím, mohu se plést a proto se ptám vás, co už nějakou zkušenost máte, na co si dát pozor.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod marhalu » pát dub 18, 2014 11:13:56

Jeste bych tam hodil jeden a z dva gumycuky . Taky malo pravdepodobna zavada ale uz jsem se s ni na dlouhy ceste setkal. Uletela prizina stojanu a pak uz jen stojan skrta a skrta ... gumy cukem pritahnes a kdyz to udelas dobre tak i provizorne nahradi pruzinu :)
Současně Babetta 207, 210, 215 a spousta dalších jako servisman :)
marhalu
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 208
Registrován: úte črc 20, 2010 8:27:33
Bydliště: Praha 9, Česká Lípa

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod RottenFox » úte dub 22, 2014 11:08:03

Tohle se mi už taky stalo.
Pro podobné případy vozím kabelbindery. ;)
Uživatelský avatar
RottenFox
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 571
Registrován: pát srp 23, 2013 3:57:54
Bydliště: Pohraničí Západních Čech

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Mitch72 » úte dub 22, 2014 11:16:47

Pěkný kousek,chválím. :D
Babetta je nejmazanější stroj:-).
Babetta M210
Babetta 207
Mitch72
Mistr fóra...
Mistr fóra...
 
Příspěvky: 178
Registrován: stř kvě 26, 2010 8:34:51
Bydliště: Uherský Brod

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » stř dub 23, 2014 7:31:12

Kabelbindry, matky i šroubky jsem už dokoupil, pořád nevím, jak vypadá stahovák na magnet, já ho sundal normálním šroubkem :D Nářadí bych už jinak měl mít komplet mimo sikovek - řeknu vám, že je pakárna je sehnat, podložky to samé. Nakoupil jsem pro expedici i náhradní díly, hned jsem o 1500,-Kč lehčí, no však jim to budu odprodávat.

Dnes budeme kompletovat kamarádovi jeho stroj 210ku, dělá ji v ARMA provedení, žádný chrom, jen černá a maskáč, ještě jsem to neviděl, jen jsem mu zatím dělal motor (včetně půlení a výměny ložisek i kliky).
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod tuningrob » stř dub 23, 2014 9:31:22

Jo, stahovak na rotor je šroub
Babetta M210
Lancia Dedra 1.6
Uživatelský avatar
tuningrob
Specialista I. třídy...
Specialista I. třídy...
 
Příspěvky: 704
Registrován: stř čer 05, 2013 1:20:43
Bydliště: Příbor-> Prchalov

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » stř dub 23, 2014 15:57:34

Tak visíme na výměně ložisek předního kola. Horkovzduška nepomahá, stočil jsem na soustruhu na přesný průměr rouru, už je rozmlácená do patvarů a ložiska se pohnula o 2mm. A mlátit do toho už nemá smysl, protože větší palici už tu nemám. Poprvé jsem nasr.... takovým způsobem, že jsem s tím musel praštit a jít pryč. Už nevím co s tím.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Pavel » stř dub 23, 2014 16:09:22

Dělal jsem to před měsícem, no, je to porod, ale když to zvládnu já, tak to svede každý

Nejdříve je nutné zahřát celý buben kolem ložisek téměř do červena. Neboj se na okolí ložiska smažit 10 minut s horkovzduškou, až bude smrdět i podlaha pod bubnem. Buben si pořádně upevni, no nicméně já to dělal na podlaze na doutnajícím hadru. Pak stačí vzít pořádný šroubovák, jebnut po tym zevnitř na hranku ložiska a vymlátit ven jedno ložisko. Pak vypadne rozpěrka a pak už mi posloužila vhodná kulatinka, která krásně pasovala na ložisko z druhé strany a vybouchal jsem ven i to druhé ložisko. Základ je ale hodně zahřátý buben, jinak je to mission impossible.

Montáž je ještě horší než destrukční demontáž. Ložiska dát do mražáku, zahřát místo pro ložisko do červena, pak rychle prstem nasadit ložisko a rychle nabouchat na doraz vhodnou kulatinkou, která se opře o vnější okraj ložiska (u mě posloužil dobře gola klíč na svíčku), než se stačí zahřát, jinak můžete celý úkon znova opakovat. Pak nasadit rozpěrku, zahřát druhou stranu do červena, vyndat druhé ložisko z mražáku, nasadit prstem a pak pořádně rychle na doraz druhé ložisko.

Chce to grif. Uznávám, že nasazování ložisek do nábojů kol je po výměně kyvky ten nejtěžší úkon na Babettě. Na druhou stranu vás může hřát fakt, že buben s ložiskama vydrží v poho 20-30tis km. Já zatím měnil jen na předním bubnu, protože už nebyl původní a ložiska měly vůli.

Jo, ještě na to existuje speciální stahovák a natahovák ložisek, ale ten stojí kolem tisícovky. Na to, že to budu dělat 2-3x za život, si ho ale kupovat nebudu :)
Je to marný. Vysvětlíš jim to a za pár dnů se stejně zeptají znovu úplně na to samý :D
Uživatelský avatar
Pavel
Lokální moderátor
Lokální moderátor
 
Příspěvky: 1357
Registrován: stř srp 04, 2010 10:20:09
Bydliště: Brno

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod ridchey » stř dub 23, 2014 16:45:13

taky jsem ted delal dve kola a nebylo to tak hrozne, nezhavil jsem teda horkovzduskou tak moc, je dobre mit nastroj s ostrou hranou,ktera se zadrapne zevnitr o hranku loziska a potuknout kousek loziska ven,jak je aspon tech par mm, tak se ta vnitrni rozperka da kousek vytocit bokem a dostanes vetsi plochu,pak uz kulatinkou sikovneho prumeru vyklepnes to lozisko ven, a druhe uz je sranda.
loziska jsem pouzil oboustranne zakryta,mely by vydrzet mrtě
Ten kopec dam,i kdybych mel zhebnout...
Bez boje mne nedostanou...
:-)
Uživatelský avatar
ridchey
Veterán fóra II. stupně
Veterán fóra II. stupně
 
Příspěvky: 2010
Registrován: sob zář 25, 2010 11:10:36
Bydliště: u Prostějova

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod kolos » stř dub 23, 2014 17:50:15

Já ložiska vytahuji pomocí tohoto jednoduchého přípravku. Z fotky je myslím princip vcelku jasný. Funguje to dobře, i bez nahřívání a kladiva.
Babetta 210, Simson S51, Jawa 50/20, Yamaha XJR 1300, Citroen Xantia 2.0 HDi
kolos
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 488
Registrován: úte lis 08, 2011 22:42:46
Bydliště: Orlová

Re: Droopiho 210 - z vraku zase stroj

Příspěvekod Droopi » stř dub 23, 2014 20:34:08

Škoda že jsem o přípravku nevěděl. Nakonec jsem to vzdal. Kamarád se do toho pustil sám, ale i když jsme to nahřáli, že pod tím smrdělo prkno, nehnulo se to skoro vůbec a nakonec povolil buben a ne ložisko. Bude se shánět jiné kolo. Ještě že jsem to nepopravil já, když to není moje :) Každopádně jsem chtěl měnit ložiska na obou mých babettách, ale po téhle zkušenosti na to kašlu, dokud se nezakousnou. Zlatá klikovka, to byla hračka.
Droopi
Specialista II. třídy...
Specialista II. třídy...
 
Příspěvky: 294
Registrován: sob úno 15, 2014 2:03:14
Bydliště: u Plzně

PředchozíDalší

Zpět na Vaše stroje

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků