Dělal jsem to před měsícem, no, je to porod, ale když to zvládnu já, tak to svede každý
Nejdříve je nutné zahřát celý buben kolem ložisek téměř do červena. Neboj se na okolí ložiska smažit 10 minut s horkovzduškou, až bude smrdět i podlaha pod bubnem. Buben si pořádně upevni, no nicméně já to dělal na podlaze na doutnajícím hadru. Pak stačí vzít pořádný šroubovák, jebnut po tym zevnitř na hranku ložiska a vymlátit ven jedno ložisko. Pak vypadne rozpěrka a pak už mi posloužila vhodná kulatinka, která krásně pasovala na ložisko z druhé strany a vybouchal jsem ven i to druhé ložisko. Základ je ale hodně zahřátý buben, jinak je to mission impossible.
Montáž je ještě horší než destrukční demontáž. Ložiska dát do mražáku, zahřát místo pro ložisko do červena, pak rychle prstem nasadit ložisko a rychle nabouchat na doraz vhodnou kulatinkou, která se opře o vnější okraj ložiska (u mě posloužil dobře gola klíč na svíčku), než se stačí zahřát, jinak můžete celý úkon znova opakovat. Pak nasadit rozpěrku, zahřát druhou stranu do červena, vyndat druhé ložisko z mražáku, nasadit prstem a pak pořádně rychle na doraz druhé ložisko.
Chce to grif. Uznávám, že nasazování ložisek do nábojů kol je po výměně kyvky ten nejtěžší úkon na Babettě. Na druhou stranu vás může hřát fakt, že buben s ložiskama vydrží v poho 20-30tis km. Já zatím měnil jen na předním bubnu, protože už nebyl původní a ložiska měly vůli.
Jo, ještě na to existuje speciální stahovák a natahovák ložisek, ale ten stojí kolem tisícovky. Na to, že to budu dělat 2-3x za život, si ho ale kupovat nebudu
