Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 19. 03. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

téma * Ještě k Vlašimskému nádraží
Vydáno dne 26. 07. 2010 (4390 přečtení)

Pro vlašimský městský server jsem loni připravoval článek o vlašimském nádraží. Myslím si, že neuškodí vystavit jej i zde...

Nádraží ve Vlašimi - dvorana

Nová dvorana Vlašimského nádraží s elektronickými jízdními řády

V lednu roku 2008 bylo slavnostně znovuotevřeno vlašimské nádraží po delší zásadní rekonstrukci. Nejdříve ale dovolte malé historické ohlédnutí. Historie této stanice a dráhy vůbec je bohatá a zajímavá. Dráha z Benešova do Vlašimi byla otevřena v roce 1895. Do dolních Kralovic pak o sedm let později, v roce 1902.

Dokument z roku 1895

Vzácný dokument z 13.12.1895 - pozvánky pro obecní zastupitele na slavnostní zahájení provozu na dráze Benešov - Vlašim a uvítání slavnostního vlaku, které se konalo 14.12.1895 o 10. hodině dopolední.

Květen 1945 -vyvěšování státní vlajky

Tento snímek je z květnových revolučních dnů roku 1945.

Vlastní nádraží sloužilo beze změny, nepočítaje rozšířování kolejiště, až do roku 1960. Na konci tohoto roku byla zahájena  první rekostrukce nádražní budovy:

Rekonstruklce budovy v roce 1960

Zahájení přestavby nádražní budovy v roce 1960 

Tato první větší rekonstrukce řešila především služební zázemí. Cestujících a jejich komfortu se to, až na zřízení nové čekárny a toalet, příliš nedotklo, nepočítaje nutná stavební omezení. Ještě se nusíme zmínit o jedné důležité změně: Budova samotná definitivně ztratila touto přestavbou z let 1960/61 původní typizovaný vzhled a prostorové dispozice, které pochází ještě z doby kdy se budova stavěla, tedy byly určovány drážními předpisy tehdejších c.k. rakouských železnic. Tento stav trval až do roku 2005/2006, kdy bylo jasné, že nádraží bude nutno podle moderních požadavků na kulturu cestování přestavět zcela zásadně.

Probíhající rekonstrukce - rok 2007

Rok 2007. Při probíhající generální rekonstrukci bylo zcela vybouráno a přestavěno přízemí budovy. Jak náročná to byla operace, je vidět z obrázku.

Stará budova skladiště
Při rekonstrukci musela též ustoupit novému autobusovému terminálu budova starého skladiště. Mimo jiné, jedna z posleních dochovaných staveb podle původního rakouského železničního vzoru. Poslední typizovanou budovou zůstala tak již pouze výtopna, kterou se povedlo zachránit a rekonstruovat.

Demiloce starého skladiště
Demolice starého skladiště.

Naádraží, původní dispozice
Původní vzhled nádraží před rekonstrukcí. Letecký snímek ze z roku 2002.

A toto je současný stav

A toto je současný stav.

Slavnostní otevření nádraží

Slavnostní otevření nádraží v lednu 2008. Starosta města Mgr. Luděk Jeništa při rozhovoru pro Českou televizi.

Ocenění v soutěži o nejrásnější nádraží v ČR

Rok po slavnostním otevření získalo vlašimské nádraží toto prestižní ocenění.

Po více jak rok trvající rekonstrukci, na konci ledna 2008 bylo slavnostně otevřeno rekonstruované nádraží ve Vlašimi. Náklady na rekonstrukci činily 44.713.263,- Kč, z toho 75% bylo hrazeno z fondů EU, 15% z vlastních zdrojů zadavatele projektu. Nový moderní celek se sestává z vlastního nádraží vlakového a dvou autobusových terminálů. Prvního zastřešeného, kde mají stání především dálkové linky a druhého s oddělenými zastřešenými prostorami pro cestující, kde mají stání linky místní a vozy MHD Vlašim. V pěkné čekárně vlakového nádraží jsou pak elektronické tabule s přehlednými jízdními řády všech vlaků a autobusů, řízené evropským radiovým časovým etalonem, informační stojany upravené i pro slabozraké uživatele, vlaková i autobusová pokladna. V budově nádraží je též internetová studovna, prodejní automaty na občerstvení a bezbariérové toalety. Podrobný článek o otevření nádraží vyšel ve vlašimském Zpravodaji, my vám přinášíme některé informace o tomto zajímavém projektu, které vyšly ve Zpravodaji 1/2008

Poznámka:
Protože je článek přebírán z jiného serveru, který má nastaveny jiné šířky obrázků, zobrazují se tyto převzaté snímky a grafika něco užší.



Související články:
Oprava mostu (04.10.2010)
Vlašimské nádraží v novém (02.02.2008)
Nový železniční přejezd otevřen (31.05.2006)
O vlašimských vlečkách (31.05.2006)

[Akt. známka: 1,00] 1 2 3 4 5

Článek Ještě k Vlašimskému nádraží je otevřen...
Vložil: admin | Komentováno: 1854x | Komentuj! | Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>



Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.