|
Jak jsem jel na VápenkyVydáno dne 17. 07. 2007 (6571 přečtení)Tak tady máte popis mojí mise na Vápenky. Najdete tu ledacos, tedy o cestě,
Vápenkách, Policii ČR, a jízdě po dálnici D1. Jelikož jsem cestou a na Vápenkách
nefotografoval, doprovodím mé vyprávění obrázky amerického motorkáře Davida
Manna. Byl to starý pán, mimo ježdění na motorkách též rád maloval. Motorky, co
by jiného. Zemřel někdy v roce 1996, byl to ale motorkář tělem i duší... Měl jsem v plánu vyrazit již ve čtvrtek 12. června, ale šéfové mne odvolali z dovolené. Cosi se řešilo v práci. Venku ale leje jak z konve a tak mne to ani moc nenasralo. Pátek 13. června stále leje a je svinská zima. To už mne ale nemůže rozházet, nejsem cukrová panenka. Dopoledne trávím leštěním motorky /na hodinu jízdy připadá u chopperistů dvě hodiny leštění chromu/. To se nedá obejít. Také kontroluji provozní kapaliny a benál. Náhled mi potvrzuje půl bandy asi tak jeden galon benálu /3,78 litru/. To mi do Pelhřimova vystačí, tam natankuju. Motorka už je před garáží. Startér a vyrážím do drobného deště a zimy. Za Čechticema se počasí začíná zlepšovat, už neprší a zjišťuju, že mohu sundat svetr. Vysočina se hlásí prudkými kopci a klesáními. Za Červenou Řečicí dávám poprvé za jedna. V duchu se ale připavuju na Rapotice, před kterejma mne varoval CErin. Ty jsou ale ještě moc daleko. Takže první horskou prémii zdolávám s úsměvem, teplota oleje se vyhoupla na devadesát. Zívačka.
Ve Stonařově uhýbám na Route E59. Ne že bych jel do Vídně, ale pumpa tu určitě bude, je to fajnovější silnice. Na okresce 402, kterou jsem zamýšlel dorazit o Okříšků a pak po 405 na brněnskou "Třiadvacítku" pumpy určitě nebudou, zde se kupuje benál ještě v lékárně. Počasí se zlepšilo, mraky se protrhaly, je krásně. Ještě lépe je, když po 7 km se objeví pumpa. Beru skoro dva galony, tedy plnou. Zde první malér. Zaskočil spínač na pistoli a polil jsem si choppříka benálem, naštěstí to nechytlo. Pumpař mi dává hadr, vyleštím tedy politou bandu. Dám si pauzu aby vylitej benál vyvětral a abych po zmáčkutí staréru nevyletěl i s motkou do povětří. Raketový pohon není můj šálek kávy. Ptám se na žárovky S2 12V-35/35W, pochopitelně je pumpař nemá. Ale benál má a to je stěžejní. Kupuju si chlast a relaxuju. Vylitej benál vysychá. Po parkovišti chodí jakási paní a telefonuje. Docela pěkná. Uvažuju jak by to bylo pěkné si s ní začít. Ale Vápenky mají přednost. Přicházejí tři maníci a obdivují motorku. Rád podávám vysvětlení. Pochopitelně typují, jako všichni na 125 ccm a více. Paní stále telefonuje /asi má dobrý baterky/ Možná pokud tam pojedete na podzim, ještě tam s tím mobilem bude. A já už zahýbám na pověstné křižovatce smrti na Route 23 k Brnu. Kupodivu tu není žádný frmol, prázdno pusto, pouze chlápek v Oktávii mi dává přednost. Silnice se napřimuje, krajina se otevírá. Banda je nafutrovaná až po špunt, kvalty tedy nevykopávám, šetřit se nemusí. Jede to jako na horský dráze, malý kopečky v pohodě za 4, někdy za 3...
Nechávám za sebou Třebíč, Náměšť a zapadající slunce mi svítí do zrcátek. Velmi pěkné. Motor pracuje optimálně. Držím jej na 6500 RPM, výrobce by měl radost. Za Náměští se k silnici přimyká železniční trať, mírnou rychlostí mne předjíždí osobák a strojvedoucí zdraví mohutným houkáním. Lidi ve vlaku koukají. Vlak zpomaluje /zastávka zřejmě/ a tak chvíli jedem společně. To je jako na legendární Route 66, kousek za Sant José. Tam taky vede dráha vedle silnice. Takže ani do Ameriky nemusím, mám to doma a zadarmo. Co bych chtěl víc?
Krajina je skoro rovná, slunce zapadá, na obloze malebná oblaka jako z filmu o Vinetouovi. Ukolébán pohodou a pravidelným bubláním čtyřtaktu zapomínám na CErinovo varování. Kdeže budou Rápotice! Ještě daleko! Ale cesta ubíhá neuvěřitelně rychle. Pojednou na obzoru les, zatáčka a klesání. Než stačím říci Ein, Zwei, otevírá na mne rápotická strž svůj děsivý chřtán.
Po 18 km sjíždím z D1 na D2, dole pod mostem je technopárty. DJ tam roztáčí vinyly tutově přes 50kW aparát. Kravál na dálnici je proti tomu lázeň. Jsem však rocker, tak se na taneček nezastavuji. Sjíždím na exitu do Chrlic a v zápětí kufr jako svině. Místo v Tuřanech na okresce 417, jsem v Rajhradu. Kurva, to je pešek. Jakási dívka mne směruje zpět ke Slavkovu, to je tam, jak se tam posekali ti tři císaři. To je ale jejich problém. Můj je zase ten, že mám na kontě o 15 km navíc, vlastní blbostí. Jedu tedy do Slavkova, nikoli se zúčastnit bitvy, ale nabrat benál. Beru jeden galon, choppřík moc nežere. Žárovky pochopitelně nemají. Inu nevadí. Jednou je určitě někde koupím...
Ano, jako na tom obrázku. Mimo krpálu za Slavkovem, zvládám všechny kopce nanejvýš za 3, vyjímečně za 2. Charakter projížděných obcí se změnil, řadová zástavba a většinou dláždění. Jsem na Moravě, není pochyb. I přes pozdní hodinu venku mnoho lidí. Korzují či posedávají na zahrádkách před hospodama. Na rozdíl od nás, kdy ne středočesku není večír na ulici ani živáčka. Omladina na ulicích občas pokyne na pozdrav, odpovídám. Silnice jde do vrchu, dávám za dvě a pode mnou světla města, Kyjov. Herdek, to to uteklo. Proletím Kyjovem, bloudit se tu nemusí, jedu pořád po hlavní. Je vlahá noc, svetr zatím netřeba, hvězdy září, přemýšlím, zda na Vápenkách mne budou ještě očekávat, třeba už zaspali, hoši. Šikmý přejezd, zpomaluju. Vzpomínám jak sem na takovým vostrým přejezdu v Čáslavi položil Babettu. Z těchto úvah mne vytrhne cedule Veselí nad Moravou. Projedu městem, a zastavuji na parkovišti na předměstí u zastávky busanu. Vypínám, odkudsi zní muzika, poznávám panelovou silnici z "Návodu jak na Vápenky" je již sobota a tak dávám kafe z piksly a fidorku /když musíš, tak musíš/. Volá žena, že jsem idiot, jet na takovou cestu na motorce. Odpovídám hláškou z kultovního filmu Pulp Fiction: To není motorka, to je chopper, holčičko". Zavěšuji a volá CErin, že jako čekají a chlastají a že mám dát bacha, benga jsou mezi Suchovem a Vápenkama. Inu co naděláme. Nazouvám svetr a zažehnu doutník... CErin: ,,Dobrej večer pane vodiči, cestná kontrola, předložte váš vodičský prukaz,občanský prukaz a papíry od vozidla."
Jak to bylo na Vápenkách, popsal podrobně Voozie tady>> Dokonce mi přislíbil poslat tu žárovku 35/35W, což jsem měl takovou radost, že jsem mu dal tu slivovici věnovanou od CErina. Bylo tam hezky, Vápenky jsou zajímavý místo. Když jsem jel domů, dostal jsem od paní majitelky na cestu dobrou klobásku... Cesta domů byla stejně pěkná, rozhodl jsem se jet již navečer, kvůli vedru hlášenému na příští den. Opět jsem u Slavkova, resp. mezi Slavkovem a Brnem lehce zakufroval. Tuhle zábavu bych si mohl ušetřit, kdybych najel na D1 už za Slavkovem, poučení pro příště, ale to musím mít taky silnější stroj /viz vyhláška/. Cestu po dálnici jsem zvolil z nouze, zdálo se mi že poněkud "tikají" ventily, není ostatně divu po těch Rápoticích a taky vzhledem k tomu, že v noci na D1 skoro nic nejezdí a pokud doopravdy mají ventily větší vůli, další Rápotice a hory okolo Křemešníku a Pelhřimova by mohly být po zdar mise fatální. Najel jsem tedy na D2 v Chrlicích, pak u Brna na D1. Dálnice byla skutečně pustá a byl jsem v kopcích stejně rychlej jako kamiony, takže o co kráčí. Za 4 a pohoda. Poslouchám stále motor, ale "tikání" se usadilo a motorka jela jako z praku. Pouze ta cesta. Dálnice je anonymní a neskýtá ty pocity z pozvolných změn okolních obcí. Nezastavoval jsem nikde, také velký pozor dávat bylo třeba. Občas nějakej maník v plechovce to propálí okolo tak 160 a více. Jen jsem počítal exity a netrpělivě očekával Velké Meziříčí. To je takovej mezník. Pak se začala objevovat známá jména: Jihlava, Humpolec, Ždár n.S, Pelhřimov. Pak následuje exit Koberovice a most u Píště. Ten dvoupatrovej, pod kterým je původní dálniční most z roku 1942 - 1950. Ve stoupání za mostem dávám za 3, přesto s kamiony v kopci držím tempo. Začíná svítat a mám toho dost. Na odpočívadle je dálniční hlídka, tentokráte skutečná, ale nevěnuje mi naštěstí pozornost. Vrchol kopce a otevírá se známé panoráma Podblanicka. Exit 66 Loket. Sjíždím z D1 a tak 300 m po Route 150. Pak odbočka na Bernartice a zastavuju. Vychází slunce a krásný ticho, pouze je slyšet nedaleká dálnice. Dávám si limču, kafe a klobásku z Vápenek. Před třema hodinama jsem byl ještě v Brně-Chrlicích a mám za sebou 240 km, z toho 137,8 km bez zastavení, nonstop. Pak už jen zkratka lesní cestou přes Javorník, následují Zdislavice a Bolinka a nájezd na Route 112/II. Motorku do garáže dávám v 6.30 ráno...
Tak a ještě pár obrázků, co pořídil Voozie...
Související články: Vápenky 2017 - letos po desáté (28.07.2017) Vápenky 2016 - Nightmare Version (12.08.2016) Vápenky 2015 - jako víno, i uzavírek bylo dost... (24.07.2015) Vápenky 2014, ultimátní sraz. (25.07.2014) Vápenky 2013 - počasí jako když vymaluje (26.07.2013) Vápenky 2012. Veselo, místy deštivo (01.08.2012) Vápenky 2011 - Ultra Violence version (23.08.2011) Vápenky 2010 (20.07.2010) Vápenky 2009 (13.07.2009) Jak na dlouhou štreku (07.05.2007) Článek Jak jsem jel na Vápenky je otevřen... Vložil: admin | Komentováno: 0x | Přidej svůj komentář! | Informuj o článku ostatní! Tiskni! | Zavři tento článek Náhled článku pro slabozraké
|
|
Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.