, nastaveno na 1024x768
Vítej na stránkách příznivců motocyklu Babetta    dnes je: 19. 03. 2024  Svátek má Josef          HOME | Login | RSS  
  Hlavní menu
  • Diskusní fórum
  • Online chat
  • Seznam rubrik
  • Download
  • Weblinks
  • Ankety
  • TOP 15
  • Původní Alešova stránka

  • Personalizace
  • Rozšířené vyhledávání
  • ukončit tabulku
      Anketa
    Svoji Babtettu mám jako:

    Jedinou motorku, nedám na ni dopustit...
    1959 (1959 hl.)
    Pro cesty do práce...
    1760 (1760 hl.)
    Je to moje hobby...
    1876 (1876 hl.)
    Abych měl co rozebírat a opravovat a tunit...
    1559 (1559 hl.)
    Nemám na jiný motocykl...
    1052 (1052 hl.)
    Sebrali mi noty, jezdím alepoň na této...
    1169 (1169 hl.)
    Počítám s ropnou krizí a nedostatkem benálu...
    1120 (1120 hl.)

    Celkem hlasovalo: 10495

    ukončit tabulku
      Copyright
    Babetta site je E-zin provozovaný komunitou příznivců malého motocyklu Babetta. Je postaven na redakčním systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU-GPL volně šiřitelný a upravovatelný. Na vložené grafické prvky, jež nejsou součástí původní distribuce RS, dále pak na fotografie, loga, grafiku a hlavně vystavené články a texty se vztahuje autorské právo, jehož nositelem jsou podepsaní autoři, členové komunity a správce webu... Opus Dei
    ukončit tabulku
      O webu...
    ukončit tabulku
    Srazy

    * Vápenky 2016 - Nightmare Version

    Vydáno dne 12. 08. 2016 (1596 přečtení)

    Ten titulek je myšlen vážně. Zajedno suprově pěknej sraz a za druhé někteří, tedy moje maličkost dopadla poměrně nevesele. Ale celkově dobrý...


    Intro, odjezd: Letošní Vápenky začaly, alespoň tedy pro mne, poněkud nevesele. Čtrnácte dnů před Vápenkama jedu takhle z Cerhovic. V Lochovicích, respektive na svahu před Lochovicemi motorka škytla a zhasla. Definitivně. Game Over, doslova a do písmene. Nepomohlo zhola nic; nasednutí a sesedntutí, (které používají programátoři) na rozdíl od OS Windows nefungovalo. Nepomohl ani rituální tanec doprovázený ovázáním lokte  červenou nití a zaříkáváním v jazyce Zulu. Skončilo to, jak to v těchto případech končí, odtahovkou a servisem.
    Zde se ukázalo, že vyhořela CDI jednotka. Varovala ostatně již dlouho. O jara se povážlivě zhoršilo startování (startérem už ani náhodou, jedině kicpákou) Studený starty, po delším stání v garáži byly už neskutečnej voser. A den předem, při cestě tam, tedy do Cerhovic, to začínalo dokonce i občas škubat. Tedy s novou jednotkou a ještě bohatší o rezervní CDI a chudší o několik bankovek vyšší nominální hodnoty, vyrážím v den "D" do Vápenek.
    Ačkoli motorka na počátku léta řádně převápenkově prohlédnuta v servise (olej, ventily), tak poslední týden se motorka docela sere. Zlobí spojka, která jest velmi hlučnou, ale servisman tvrdí, že to vydrží. Věřím mu tedy. Aby toho nebylo málo, před domem, již při startu na Vápenky, svinsky zarachotí volnoběžka. Velmi pěkné. Snad se to ale nevysere. A tak, po celou cestu budu opět potupně startovat kickpákou, ačkoli motorka s novou CDI, chytá na první ťukutí. To, abych zbytečně nedráždil již zřejmě načatou volnoběžku.
    Cesta tedy vesele ubíhá, dokonce jsem vyjel poměrně brzy. Tedy na můj odjezdový plán. Obdivuji Vysočinu, kraj Antonína Sovy. Romatická údolí se střídají s náhorními planinami ozdobenými farmami větrných turbin.
    Větrníky u Stonařova.
    První zádrhel nastává u pumpy na Hladově. Kolona, jako prase...

    První Fuelpoint na Hladově a taky první objížďka (Fritzova ulice v Cerekvi ze zavřená). Objížďka kupodivu nepřidává kilometry navíc, nebo jen něco málo. Na Hladově mimo benálu i tradiční čínská klobása "Přítel člověka". Po příjemném gurmánském zážitku zjištuji, že se na silnici vedle pumpy vytvořila parádní kolona. Rozhodnu se tedy ještě kouřit, doufaje, že se kolona nějak rozplyne, či jinak vstřebá. Nestalo se tak, pouze se mírně zmenšila. Vyrážím tedy do toho.
    Za chvíli je jasno; asi na půl kilometru uzavřená polovina silnice a to vše je řízeno světly. Po chvíli další úsek na světlech a to přímo na místě kde se říká "Na kasárnách" a ještě k tomu s křižovatkou. Tu jsem projel tentokráte velmi špatně a stydím se za to. Jednou se mi to nevyplatí. Pravda, nevyplatilo se mi to při cestě zpět, nebyla to však křižovatka, pouze blbá technika a styl jízdy. Ale to předbíháme.
    Cesta pokračuje již bez zádrhelu. Rápotice mne vítají svým 14% krpálem. Přeřazení na tři, hlučnost spojky ignoruji. Věřím na 100% servismanovi. Funguje ostatně normálně, spíná, rozepíná kdy má a neklouže. Pouze to hučení mne sere...
    Rápotice,klasikaJe poměrně silný protivítr a není hic, tak olej ani v Rápoticích, neleze přes 80 st.
    Mám poměrně dobrý čas, slunce je ještě nezvykle vysoko.
    Jakási paní s trekingovými holemi na Rápoticích odpočívá. Asi turistka. Po chvíli odchází a přistane na místo ní chlapík v osobáku. Ptá se, zda nepotřebuji s něčím pomoci. Viděl mne tu u silnice, když jel okolo a zastavil tedy. Na Moravě jsou hodní ĺidé. Poděkuji mu a chvíli pokecáme. Dokončím občerstvení a pokouření + káva z piksly. Vyrážím směrem k Brnu.
    Cesta k moravské metropoli uběhla celkem fádně. Hlavně ale rychle. Ve Slavkově jsem navečer, je ještě vidět. Na pumpě beru mimo benálu opět nějakou potravinu a pití. Hodlám tu, jak jest zvykem, něco pojíst a pokouřit. Autokar tu letos není, ani na druhé straně ne. Škoda.
    Co tu ale je, stejně jako vloni, supinka "stálých hostů". Tedy lidí co nikam nejedou, pouze "tankují" a to ještě nikoli benál, či naftu. Takoví jako šangmasti, které na pumpách občas najdete. Říci, že jsou ožralí, by bylo nepravdou, pouze jsou jaksi nějak více hluční. Adekvátně k počtu lahví na stolečku pod pergolou. Loni tu byli také, ale ne v takovém počtu. Dochází další člen kolektivu a nese náruč lahví. Samý tvrdý alkohol. Skutečně velkorážní munice. Zábava graduje, baví se nyní na účet jakéhosi dorazivšího automobilisty. Ten nasraně odjíždí. Navíc, soumrak přešel již ve tmu. Je nejvyšší čas zmizet. Startuji a vyrážím směrem ku Kyjovu. Lépe bude do Slavkova jezditi za dne, nebo ne v tak pozdní večer.
    Za viaduktem ve Bzenci se občas objeví mlha. Ne sice moc, ale srpen se blíží a léto bude brzy u konce. Ve Veselí jsem po desáté. Opět parkoviště, káva a pokouření. Dorazí SMS od Erika. hlásí, že dorazí až zítra, musí na zubní pohotovost. snad to nebude žádná řezničina, doufejme.
    Vysílač na Javorině svítí, nad Rakouskem se blýská. Prostě vápenkový standart. Na lavičce zastávky se páskují nějací mladí, skupinka tak osm kusů. Jsou ale v pohodě, tedy bez obav dokouřím a vyrazím na závěrečnou horskou etapu (Suchov za tři) a na Vápenkách jsem před půlnocí. Tedy ještě v pátek. Laik se diví, odborník žasne. To už tady dlouho nebylo.
    Na Vápenkách
    Jinak vše probíhá podle vápenkového normálu, tedy bujaré veselí, nápoje lihové i běžné, zpěv. Probíhá seznamování těch, kteří dojeli. Hlásím též, že Erik přijede až zítra, viz zubař.
    Na druhý den je pěkně, Erik doraží přesně jak slíbil. Tentokráte má hezkou Jawu se sajdkárou, veterána. Naleštěnou a ve velmi pěkném stavu. Počet dorazivších strojů se letos přehoupl přes padesát, což je prima. Mládežníci se vracejí z vyjížďky a probíhá opulentní oběd a přípravy na závod, která je zlatím hřebem Vápenek.
    Závod a slavnostní večer
    Klání pod Vápenkovou strání začíná přesně ve stanovený čas, když před tím ještě proběhlo slavnostní fotografování strojů. Jejich tolik, že musím dělat panorama na tři obrázky. Objevují se opět zcela nezvyklé typy Babett, většinou přestavby.
    Začíná řazení strojů k přehlídce.
    Docela se urodilo...
    Tradiční okoukávání, hodnocení a diskuse účastníků srazu.
    Babetta 207čka, co by chopper.
    Pohled z boku.
    Erikova Jawa.
    Vedle první tříkolky, která se tu objevila již loni, přibyla letos další, tektokráte komplet stavba.
    Měla hezké a pečlivé provedení.
    Zkrátka kára pro invalidy "f laku, chromu a f plný palbě"
    Ba co víc - pokud vám někdo bezohledně zabere na parkovišti místo pro invalidy, je tu snadné řešení...
    Loňská Babetta Triple tu byla též. A dokonce o něco vylepšená než loni.

    Babetta "Rate Bike", Stop War Edition, tak to bylo něco.

    Naprosto unikátní stroj, dávám 100 bodů!
    Propracovaná, skutečně do detailů.
    Také pěkná úprava, Yellow Dream.

    To je celá sestava roku 2016. Klikněte na obrázek pro zvětšení. Pro plné rozlišení nutno (podle druhu prohlížeče) kliknout ještě na již zvěšený obrázek. Pak se vám zvětší na plné rozlišení 2773x605 px a lze jím vodorovně rolovat po monitoru.

    Závod samotný,
    měl oproti loňsku několik odlišností. Ale to je celkem běžné, každý rok se tento kolosální sportovní podnik trochu mění. Letos se sice nefoukala duše, ale mimo Balónku (varianta dřevec, nebo meč) opět byla zavedena disciplina "Nápoj", což jak se ukázalo, nebylo vůbec snadné a pro mnohé borce to byl sakra tvrdý oříšek. Nechyběl ani tradiční "Nákup" a závěrečný slalom.
    A toto je již turnaj. První discilpína, Balónek. Skutečně mistrovský sek.
    O dramatické okamžiky a pády nebyla nouze.
    Náročná disciplína "Nápoj".
    Bezchybná práce s dřevcem. Blahopřejeme!
    Slalom, mimo jiné,zde projetý bez trestných bodů.
    Jako historicky poprvé, měl závod i vlastní amplifikaci.
    Další náročná discilina - rozeznávání předmětů.
    Mezitím se na Vápenky snesl vlahý letní večer...
    Je rozhodnuto, píší se diplomy.
    Slavnostní udílení cen bylo, jak je již zavedeným zvykem, za hluboké tmy.
    A toto je absolutní vítěz.

    Druhý den a odjezd
    Pak je tu večer strávený za družné zábavy. Než se člověk naděje, jsou dvě hodiny ráno. a jde se spát. Dopoledne odjíždí Erik, ostatní také balí po slavnostním obědě je nás tady už jen pár.
    Nakonec odjíždíme i my, zůstává tu ještě Jirka, který řídí "Safety Car", který, což ještě nevím, budu potřebovat i já. Cesta ubíhá pěkně, protože startuji kicpákou, volnoběžka je v klidu. Na Babí lom vyfičím za tři, pohoda. Pak Slavkov u Brna, Brno Chrlice a pojednou je pro me konec výletu, alespoň pro teto den. Dobržďuji u kruháku za autem, vyhýbám se rozsypaný pšenici a zazmatkuju s přední brzdou. Rána a jsem na zemi. Ostatně popisovat to raději nebudu, Nabít si hubu na motorce není žádná veselá příhoda z natáčení. Proběhlo to standartně, tedy Policie ČR, sanitka, rengen a ofačování. Inu jsem blb, který se je tak nevidí. Dostávám 1100,- z místa a právem, protože jsem hovado. Motorka je domlácená, ne sice moc, ale nehezky. To bolí snad nejvíc.
    Volám Kobymu, sežememe Jirku a Safety Car mne odváží do Žabčic u Brna. Jirka mi ještě poradí, jak srovnat vidle. Naštěstí nejsou podražený, pouze pootočený v brejlích. Motorka končí v dílně a můj dnešní výlet také. Jede pro mne Jenda jr. Domů se dostáváme pozdě v noci.

    Erik odjíždí již před polednem.

    Ještě občerstvení před cestou.

    Tak zase za rok...
    Za blbost se platí
    Slušně jsem se dovolil, zda mohu fotografovati. V sanitě. Dovolili mi to a já jim za to děkuji. Jinak takovouto dopravu nepřeji nikomu. To jako memento. Pokud budete jezdit jako já, tak vězte, že se to stane ani nevíte jak. Ostatně dávám si nyní sakra pozor...

    Cesta domů (po čtrnácti dnech)
    Na jednu stranu jsem si Vápenky protáhnul na čtrnáct dní, ale o takové protažení není jistě co stát. S Jendou jr. dorazíme v sobotu 6. srpna do Žabčic. Koby už všechno připravil během týdne a tak to netrvá dlouho. Následuje rychlá "dílenská hodinovka" a motorka vypadá hned o něco veseleji. Tedy s novým blatníkem. Zjištuji, že  ještě je hnutý jeden sloupek řízení a tachometr je také K.O. Škoda. Obé se bude muset pořídit nové. Tachometr nejde opravit a sloupek nelze rovnat, musí být novej.
    Je hotovo, sbaleno a vyrážím k domovu. Cestu si moc neužívám, motorka prostě na 100% nejede, nebo alespoň tak, jak by měla. Tedy nejedu rychle. Ještě to bude chtít nějaký opravy, volnoběžka jistě. Cestou mám dvě uzavírky (velká Bíteš, Černá u Polné) obě hravě překonány. Ta v Bíteši mistrovským chvatem, tedy předstíráním, že tudy ani vůbec nejedu (+ 50 bodů) a ta druhá v Černé, nestoji za řeč. Do trasy zájezdu totiž, jak se ukázalo, vůbec nezasahuje. Nepřipisuji si za ní tedy zádné body.
    Tradiční zastávka na mostě u Píště a dálničním nadjezdu u Vojslavic, kde se tradičně končí Vápenky, tedy alespoň pro mne, závěrečným ceremoniálem a doutníkem od kolegyně Majky. Dává mi jej vždy k vánocům, ale já jej spálím slavnostně až zde. Douník byl dobrý, ale zasek jsem ještě jeden kufr, což je už za tmy mrzuté. GPS to však pořeší a tak jedu přes nové Dolní Kralovice. V garáži jsem ve 23.00.
    Motorka vypadá, alespoň na první pohled opět normálně.

    Za Ostrovačicemi bouře rentokrát nebyla, počasí docela fajn.
    Lehká přeháňka mne dostala až u Píště, na dálničním, respektive pod dálničním mostem (platí obojí). Ukryl jsem se včas. Dopršelo, slunce pak vyšlo zpoza mraků a dělalo ¨na spodním patře mostu zajímavý efekty.
    I duha byla...
    Podvečer na dálnici.
    A tradiční závěrečný snímek, Vápenky jsou daleko za obzorem. Tak tedy (alespoň doufám) zase za rok...
    Resumé:
    Veliké poděkování chlapcům Babetta klubu Brno, za dobře provedenou organizaci srazu a programu na něm. Též Jirkovi za odvezení do Žabčic a pár cenných rad, jak napravit tu pohromu. Nesmím zapomenout ani na Kobyho za pomoc s opravou a uschování havarovaného stroje.
    Motorka z toho vyšla zatím poměrně dobře. mohlo to být daleko horší. Nové halogenové světlo, na které jsem pyšný, jsem naštěstí nerozbil, to už bych se fakt z toho posral. Nebylo vůbec levný. Je hnutej sloupek řízení. Nedá se rovnat (mohl by prasknout), což by byl skutečně průser, zvláště ve větší rychlosti. Tachometr, bowden k němu i oba nové sloupky už mám doma, nový blatnik jsme namontovali už v Žabčicích za pomoci Kobyho. Spojku ani volnoběžku nepočítám, to je problém už z doby minulé. Spojka je asi skutečně jenom hlučná a volnoběžka je unavená stářím, tedy volnoběžku vyměnit.
    Ustaven nový rekord (návrat s motorkou z Vápenek téměř za čtrnáct dnů). A taky zatím nejdražší Vápenky, tedy pro mne. I s cenou oprav (nepočítám to CDI) jsem tam vesele zahučel za desítku. Inu, pravda blbost je skutečně drahá. Ale jinak celkově to bylo pěkný. A budu se těšit na desátý Vápenky, pokud se jich dočkám ve zdraví, potěší mne to...

    Kilometrovníček:

    Tam 289,9
    Vápenky 0,5
    Zpět 294,5
    Celkem 584,9




    [Akt. známka: 1,00 / Počet hlasů: 3] 1 2 3 4 5

    Článek Vápenky 2016 - Nightmare Version je otevřen...
    Vložil: admin | Komentováno: 0x | Přidej svůj komentář! | Informuj o článku ostatní!
    Tiskni! | Zavři tento článek

    Náhled článku pro slabozraké

    Web motorkari.cz má nyní jiné kódování, pracuju na tom, zatím je RSS modul dočasně vypnutý.
      Na Vápenky!

    Zdali pak víte, že Rekreační středisko Vápenky má svůj, poměrně zajímavý a podrobný web? Má tu být letos sraz a tak, "abyste věděli do čeho jdete" tu máte link. Dočíst se tam můžete o Vápenkách úplně všechno. Web Vápenek můžete otevřít zde>>
    ukončit tabulku

    Motokari.cz

    Motomarket.cz

    K1400

    www.JAWAmania.info

    Tento web site byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
    Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami
    nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.