|
Zavřít a opustit tuto stránku
zde>> |
Upravená kniha hostů
Filtr |
Nový příspěvek |
Hledání |
Řazení/Zobrazení |
|
|
|
|
» Fotografie 2010
|
[ 5.3.2011 18:30 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý den,
vidím,že nové stránky se úspěšně rozbíhají.
Rozšiřujete databázi fotografií,a tak bych Vám chtěl nabídnout ke zveřejnění i některé své,které
jsem pořídil v průběhu léta 2010.
Mohly by v nových stránkách fungovat třeba jako konfrontace s tím,jak daná místa a věci vypadaly v
minulosti a jak vypadají nyní.
Soubor obsahuje jednak fotografie z mé pěší tůry z Trhového Štěpánova kolem Rabbitu (na mostě na
jedné z fotografií je dvoje zábradlí,silniční i železniční),dále do stoupání směrem k zástavce
Dubějovice a pokračuje na Sedmpány,kde za přejezdem vstupuje v lokalitě u pivovaru do lesa.
Druhé téma fotografií by bylo vhodné doplnění fotografií posledního slavnostně vyzdobeného vlaku do
Dolních Kralovic,který jel 23.7.1974 a vezla jej parní lokomotiva 433.014.
Stejná lokomotiva je na mých fotografiích z loňského léta ve stavu,jak vypadá dnes.
Třeba se Vám některé z těchto snímků budou líbit a budou vhodným doplňkem nových stránek.
Těším se na případné zveřejnění.
Přeji příjemný den.
http://www.uloz.to/8158238/dubejovice-sedmpany-rar
|
|
» RE: kniha
|
[ 15.2.2011 2:36 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Zkusím se zeptat pana Kavky, jak jej uvidím. Naděje tu sice je, ale brožurka je beznadějně
rozebrána...
|
|
» kniha
|
[ 28.1.2011 1:13 | autor: Viktor | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý den, marně hodně let scháním knihu (publikaci)vydanou o této trati. Můžete mi nějak pomoci?
Děkuji předem Viktor Láně
|
|
» Lokace zastávek a trati
|
[ 30.9.2010 22:10 | autor: Admin ® | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Díky za upozornění, vím o tom. Jak Dubějice, tak Sedmpány jsou nepřesně. U borovska jsem vycházel z
původní podlahy zastávky, která byla ještě v roce 1992 dobře patrná. Dokonce na filmu "Sem už vlaky
nejezdí je to dobře vidět. V případě trasování trati na přejezdu pře silnici do Sedlice, jsem se už
skutečně dost "utnul", vím to a budu to muset opravit. Spetl mne totiž betonový proustek u silnice,
pokládal jsem je za traťový, ale byl to propustek na křížení /napojení/ lesní komunikace a silnice
III. třídy do Sedlice. Opět na filmu je zachceno správné místo, v roce 1992, při natáčení filmu jsem
zde nalezl ještě zbytky původních pražců. Mapu jsem kreslil ale v roce 2003, kdy už to tam vypadalo
jinak a místo křížení dráhy se silnicí jsem vypočítal podle patrných zbytků náspu /respektive podle
nepatrných stop/ a jejich projekci proti silnici. Inu chyba, stane se. každopádně díky. Jak zbyde
nějaký čas, dám se do toho. Naštěstí bych měl mít někde původní snímky z leteckého snímkování
dělaného v roce 1995, na dnešních se už trať vyhledává v některých úsecích ještě obtížněji.
Každopádně děkuji za upozornění, jak to půjde pokusím se to upravit, nebo vložit opravné snímky.
|
|
» Zastávka Sedmpány-umístění
čekárny
|
[ 26.9.2010 14:11 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý den,
dovolte mi ještě jedno upřesnění a vůbec o zastávkách všeobecně.
SEDMPÁNY-zastávková čekárna nebyla nikdy v dnešní polní zátoce tak blízko původní silnice a
železničního přejezdu,jak máte naznačeno žlutým terčem.
Její skutečné umístění bylo zhruba na spojnici žlutého vedení tratě a silnice od Dubějovic,i když se
to zprvu může zdát daleko.
Dokonce si myslím,že stromořadí (původně cca osm stromů) doleva od tohoto místa je ono
zastávkové,dnes neudržované,které patřilo ke koloritu tohoto zrušeného úseku a bylo ve všech
zastávkách.
Není bez zajímavosti,že od čekárny vedla k silnici šikmo příchozí cesta,která do ní ústila v mezeře
mezi vysokými a nízkými stromy,které silnici na Sedmpány dnes lemují.
Trať,příchozí cesta k čekárně a původní silnice vlastné tvořily rovnostranný trojúhelník,podle čehož
lze určit hodně přesné místo čekárny i příchozí cesty.
Vzdálenější poloze čekárny odpovídá i přehrání videozáznamu o příjezdu vlaku od Keblova.
BOROVSKO-čekárna umístěna přesně,z původního stromořadí zastávky (opět cca osm stromů) zbyly dva a
dodnes zřejmě stojí v místě zastávky od silnice vlevo.
DUBĚJOVICE-čekárna o něco blíže k Trhovému Štěpánovu,nežli je umístěný žlutý terč přímo na
křižovatce,původní zastávkové stromořadí zde pravděpodobně tvořily pouze dva stromy.
Doufám,že jsem všem,kteří s návštěvou původních míst,kudy tato krásná trať vedla,teď dodal dobrou
inspiraci pro to,ji konečně navštívit,tak,jak jsem to letos v létě udělal já.
Přeji příjemný den.
|
|
» Vedení trati Sedmpány-Keblov
|
[ 18.9.2010 11:16 | autor: Tomáš Baumruk | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý den,
jsem obdivovatelem a návštěvníkem Vašich stránek.
Možná proto,že jsem lepší s danou tématikou nenašel a neviděl.
Chtěl bych Vás upozornit na drobné odchylky Vámi znázorněného vedení trati žlutou čarou.
Jedná se o úsek před Keblovem,zhruba od materiálové jámy,kde trať prudce klesala v pravotočivém
oblouku,který byl po celou dobu o stejném poloměru a trať tím pádem po přechodu na přímý úsek
nevedla hned pod lesem,ale o něco níže polem.
Dále následovala rovinka,která byla delší než je Vaše znázornění,vedla těsně nad dvěma samostatnými
stromy v poli,pokračovala ještě chvíli i za levým z nich a pak teprve následoval levotočivý
oblouk,tzv. vysoký násep opět ve stejném poloměru po celou dobu zatáčky.
Tím pádem je popis fotografií v rubrice SEDMPÁNY-KEBLOV určitě jiný.
Fotografie 4:nejedná se o železniční trať,ale o původní silnici Keblov-Sedlice.
Skutečná železniční trať vedla souběžně s touto cestou do cca 100 metrů vlevo.
Fotografie 5:nejedná se o železniční trať a v tomto místě nikdy železniční přejezd nebyl,vše opět do
cca 100 metrů vlevo v poli před osamělými stromy a přejezd přes silnici zhruba také ve stejné
vzdálenosti.
Fotografie 5a:číslem 1 je označena pouze polní cesta,přejezd na silnici z Keblova do Sedlice je na
daném snímku z r. 1902 za zády fotografa v oblouku trati až pod lesem a bylo tomu tak určitš ještě v
roce 1953.
Fotografie 5b:opět se nejedná o železniční trať,ta v tomto případě do cca 100 metrů tentokrát
vpravo.
Těším se na Vaši odpověď.
|
|
» Parní lokomotiva 433.014
|
[ 23.7.2010 11:37 | autor: Lokomotiva Tomáš | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý den!
Pro všechny přátele této dráhy!
Jel jsem letos 24.4. parním vlakem Praha-Zlonice a zpět.
Zpět plný dojmů,protože ve Zlonicích jsem objevil právě onu historickou lokomotivu pro tuto trať do
Dolních Královic,která vezla 23.7.1974 poslední slavnostně vyzdobený osobní vlak.
Skutečně tam stála 433.014
(z rubriky "Stanice,zastávky,zajímavosti"),
sice v dost neutěšeném stavu,ale stále celá.
Mám i fotografie.
Ať už je vlastníkem kdokoli,asi ŽM ZLONICE,nedopusťte její fyzickou likvidaci.
Byla by to strašná škoda.
Pevně doufám v její znovuoživení a vrácení do provozu.
Dnes je také 23.7. ale 2010,je to už 36 let.
Přeji příjemný den.
|
|
» příspěvek z 15.11.2008
|
[ 22.7.2010 13:01 | autor: Jiří Kupeček | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dnes jsem se opět díval na stránky bývalé tratě Vlašim - Dolní Kralovice. V příspěvku z 15.11. 2008
je je to obrázek, na němž je zobrazen strojvedoucí a dva chlapci na připojeném vagonu. Při podrobném
prohlédnutí jsem zjistil, že na obrázku je lokomotiva řady 310.093. Tato lokomotiva je zachována
dodnes - odkaz na stránku, v níž se o této lokomotivě mluví, zašlu v nejbližší době p. Kulíkovi. Je
to zajímavá náhoda, že zrovna tato lokomotiva byla zachována. S pozdravem Kupeček
|
|
» srážka vlaků Znosim
|
[ 9.4.2010 15:18 | autor: Jan Holík | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý den, podařilo se mi sehnat nějaké informace zapsané v kronice, které se týkají znosimské
tragédie. Pokud byste měl zájem uveřejnit je na svých stránkách, pak zašlu jejich kopii. dejte mi
ale, rposím, vědět na e-mail, jelikož zde nejsem častým návštěvníkem. Děkuji.
|
|
» staré pohlednice Trhového
Štěpánova
|
[ 9.4.2010 0:17 | autor: Jan Holík | zobrazit vlákno | odpovědět ] |
Dobrý večer,
velice se mi líbí vaše stránky ! Chci se dotázat, zda nemáte k dispozici nějaké staré pohlednice
Trhového Štěpánova, které byste mohl odprodat. Děkuji za info.
|
|
Pokec»cZip - ver. 0.5 beta
|
|
|
|