Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 19. 04. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

téma * Chcete vidět nádraží?
Vydáno dne 12. 09. 2007 (9613 přečtení)

O tom, že by bylo možno opět spatřit na vlastní oči dolnokralovické nádraží v plné kráse si asi můžeme nechat jen snít. Ale přece, jistá možnost tu je. Dokonce se ani nemusíme potápět do průzračných hlubin vodárenské nádrže Švihov...

Originál to pochopitelně nebude, ale podrobný model v měřítku 1:120, tedy v modelářském rozměru TT. Koleje mají tedy rozchod 12mm. Vlašimský občan, Vratislav Gabriss již třetí rok staví model této stanice, která zmizela z železniční mapy ČR v roce 1975. Tedy tři roky mravenčí práce, víc jak 1000 hodin času a nemálo finančních nákladů. Model nádraží je již asi z 90% hotový, chybí pouze objekt nádražních záchodků, některé terénní úpravy, jeden rodinný dům, co stával mezi budovou výkupu a kostelem. Také na dostavbu ještě čeká sokolovna, kde jak všichni víme, probíhaly pověstné železničářské plesy. Na modelu stanice dokonce nechybí ani úzkokolejka, která vedla do bývalé pily a zanikla okolo roku 1950. Tedy pojďte se podívat:


Pohled na stanici od jihu. O budovu nádražního skladiště je opřena fotografie skutečné nádražní budovy. Vpravo je místo pro objekt záchodků, které jsou již ve výstavbě.

Vlašimské zhlaví, v pozadí budova výkupu.

Budova výkupu, vlevo místo pro rodinný dům, za výkupem pak již základy pro sokolovnu. Vpravo objekt výtopny, vodní jeřáb a vedle výtopny přistavěná remíza pro motorové vozy. V popředí skládka uhlí pro parní lokomotivy s nezbytným nepořádkem v přilehlé koleji. Úplně vpravo zarážedlo v km 47,6.

Areál stanice.

Pohled od jihovýchodu.

Když už si s tím dal pan Gabriss tu práci, nedalo nám to a přispěli jsme i my nepatrnou troškou do mlýna, či vlastně do nádraží. Voda v jezeře byla asi o 10m upuštěna pod kótu maximálního vzdutí a model nádraží je nyní tam, kdy byla stanice skutečná. Pravda, vše pouze pomocí Photoshopu...

Ještě pohled na budovu výkupu...

Jak nám p. Gabriss sdělil, model by měl být hotov v roce 2008. Veřejnosti by měl být tento vyobrazený model představen po drobných úpravách na setkání dolnokralovických rodáků letos na podzim v KD Blaník. Přesný termín oznámíme. A to ještě není všechno. Až bude model hotov, pustí se Vratislav Gabriss do dalšího modelu této stanice, tentokráte v měřítku 1:87, tedy v rozměru H0.
Autorem snímků pozadí /minimální stav vody v přehradním jezeře v roce 1991/ je pan František Kavka. Digitální montáž provedl autor těchto stránek.




[Akt. známka: 1,13] 1 2 3 4 5

Článek Chcete vidět nádraží? je otevřen...
Vložil: admin | Komentováno: 3229x | Komentuj! | Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>



Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.