Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice...
  Dnes je: 19. 04. 2024  | Kniha hostů pro web o kralovické lokálce
  Spam Killer

Registrace čtenáře
  Přihlášen...
Neznámý čtenář
  Upozornění!
Stránka o zaniklé železnici do Dolních Kralovic běží na novém CMS a na nové adrese. Stránka se přesměrovává na novou URL automaticky, kdykoliv zavoláte tento starý web, nebo otevřete hlavní stránku starého webu /volba "Tato stránka"/. V podstatě tedy platí, že obě adresy jsou platné. StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada
  Copyright...

Místní dráha Vlašim - Dolní Kralovice
Diskusní sekce, která používá část kódu a jádra redakčního systému phpRS, který je podle mezinárodní licence GNU volně šiřitelný a upravovatelný.
Na stránkách spolupracuje Město Vlašim a Podblanický vědeckotechnický železniční klub.
Webmaster: Jan Kulík
StrmilovPenzionRybařeníUbytování velkých skupinKomorník chataChata u rybníkaChataPenzion v KunžakuJižní ČechyPenzion v Jižních ČecháchChata v České KanaděUbytováníUbytování Česká Kanada

Zavřít a opustit tuto stránku zde>>

téma * Jedna malá zajímavost
Vydáno dne 12. 09. 2007 (8232 přečtení)

Rekonstrukce vlašimského nádraží pokračuje hektickým tempem, pracuje se i víkendech...

Vlašimští občané to vidí každý den, jak se staré vlakové nádraží mění doslova zde dne na den. Po dokončení přestavby i zde uveřejníme rozsáhlý článek a galerii obrázků. Zatím se podíváme na jednu drobnou technickou zajímavost, která před dvěma týdny /koncem srpna 2007/ zmizela při odstraňování staré nakládací rampy, v západní části nádraží, kde bude druhá část autobusových stání.


Za dřevěnou budovou skladiště která bude též asanována, byla zvýšená nakládací rampa. Její okraj orientovaný do Nádražní ulice byl zpevněn kolejnicí, ve které byla asi po necelých dvou metrech namontována železná oka.

Zde máte jedno z nich v detailu.

K čemu asi sloužila? Původně jsem myslel, že u uvazování koňských potahů, ale pan Kavka mne vyvedl z omylu. Nebylo tomu tak. Oka sloužila k uvazování dobytka, který byl pak odváděn na rampu a nakládán do vagonů. Což se dělo před šedesáti a více léty ve velkém množství. Dnes už pochopitelně obyvatelé Vlašimi se chovem dobytka neživí a tak železná oka byla bez využití. Leda si k nim zamknout zaparkované kolo, pokud byste chtěli někam na chvíli odejít. Jak bylo výše psáno, nakládací rampa již neexistuje a brzy zmizí i dřevěná budova skladiště /mimo jiné stavěná podle tehdejšího c.k. rakouského drážního standartu/. Doba jde nutně kupředu a tak se můžete potěšit pouze fotografiemi této malé technické zajímavosti...




[Akt. známka: 2,50] 1 2 3 4 5

Článek Jedna malá zajímavost je otevřen...
Vložil: admin | Komentováno: 794x | Komentuj! | Upozorni na článek | Tiskni! | Zavři>>



Web site powered by phpRS PHP Scripting Language MySQL Apache Web Server

Tato webová diskusní sekce byla vytvořena prostřednictvím phpRS - přesněji částí jádra tohoto redakčního systému napsaného v PHP jazyce. Na této stránce použité názvy programových produktů, firem apod. mohou být ochrannými známkami nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků.