Něco z dopisů čtenářů, také co dál...

 Pan Kupeček z prahy mi poslal hezký mail, kde mne upozornil na některé nesrovnalosti v článku o sešitových jízdních řádech. Za upozornění mu děkuji, dopustil jsem se zde skutečně několika zásadních chyb. Také tu najdete krátkou glosu o tom, jak by měl tento server pokračovat...

Přeji Vám dobrý den a rád bych Vás upozornil na nepřesnost poznámky u ukázky Sešitového jízdního řádku pro vlak MOs 3517.
Tento vlak má v záhlaví v rámečku uvedeno S a křížek. Tato značka znamená vyjma (mimo) tj. v úseku Dolní Kralovice - Trhový Štěpánov vlak nejezdil v sobotu, neděli a svátek tj. z Dolních Kralovic do Benešova jezdil jen pracovní dny a vedl jej motorový vůz M z131.1 Protože je za parním vlakem pro úsek Trh. Štěpánov - Vlašim uvedeno písmeno S, jezdil tento vlak v tomto úseku v sobotu jako parní vlak (z Vlašimi do Benešova zřejmě pokračoval motorovým vozem M 131.1 - parní vlak je uveden pouze pro úsek Trh. Štěpánov - Vlašim). Křížek za vlakem znamená, že vlak jede v neděli a svátek tj. v tomto případě Trh. Štěpánov - Benešov u Prahy s přímými vozy Dolní Kralovice - Praha, hl. n. ).
Věta "Pokud by byl svátek či neděle, jednalo by se o vlak parní, s přímými vozy do stanice Praha hl. n." by měla znít: "Pokud by byl svátek či neděle, jednalo se o vlak parní, jedoucí pouze z Trhového Štěpánova do Benešova, v němž byly přímé vozy do stanice Praha hl. n."
V Dolních Kralovicích jsem byl na dětském táboře v roce 1959 (na Želivce), Tehdy, když jsme šli na výlet na Čertovy díry, šli jsme kolem nádherného mlýna v Budči, jenže už jsou to jen vzpomínky. V Dolních Kralovicích jsm byl ještě v roce 1973 (nebo 1974), kdy již obec byla zbourána, ale stálo ještě skladiště u nádraží, budova horního zámku, kostel a nějaká budova za nádražím. Naposledy jsem byl na mostě přes Želivku u Dolních Kralovic v roce 2001.
Vaše stránky jsou jinak velmi poučné a zajímavé, jen je mi líto, že neexistuje více literatury o zaniklých Dolních Kralovcích i o této trati. Kdysi jsem slyšel, že to byla nejhezčí místní drah v Čechách, což mohu jen potvrdit, zvláště úsek mezi Trhovým Štěpánovem a Dolními Kralovicemi
.

S pozdravem Kupeček, Praha


Ještě jednou děkuji za konstruktivní připomínku k článku o sešitových jízdních řádech. To mne utvrzuje v tom, že tyto stránky mají smysl a lidé na tuto dávno zaniklou lokálku a městečko na břehu Želivky nezapoměli S tím také nastává otázka, jak dále pokračovati, tedy se s těmito stránkami. V nejbližší době by měl server speaker.cz doznat zásadní změny. Především je to zavedení nového CMS, tedy redakčního systému. To se týká hlavně osobní stránky autora, kde by měl být překopán celý web a přestavěn na blog s tím, že bude vypuštěn osobní deník, který se již léta neaktualizuje a tudíž ztratil smysl. Server speaker.cz provozuje několik dalších webů a diskusních boardů, včetně mailových boxů a to od motorkářské tématiky a ž po web o Mariánském poutním místu Hrádek u Vlašimi, kde byl již nový CMS úspěšně nasazen.
Další problém jsou fotogalerie. S rozáhlou modernizací serveru, jež proběhla v roce 2008 a následnými upgrady SQL databází a zavedení GGI skriptování přestaly původní Soukupovy fotogalerie fungovat, nové technologie je již nepodporují, respektive jejich zastaralé knihovny. Železniční stránka samotná od roku 2009, kdy se vyskytl problém s fotogaleriemi, ještě nedoznávala zásadní změny, pouze fotogalerie byly nouzově upgradovány, ale to bylo skutečně jen provizorium. Přišel rok 2011 a bylo nutno jednat. Zavedení nového CMS přišlo tedy i sem, hovořilo se o tom již od roku 2010. Změna je pochopitelně nutná, zajedno pro neustálý vývoj internetových aplikací, pak také, že doposud používaný CMS phpRS již několik let stagnuje s minimální technickou podporou. Také je potřeba tento web plně otevřít zrakově postiženým, což nový CMS Drupal na 100% splňuje. Nyní je už zavedena a spušněna moderní fotogalerie Gallery 3, s komfortním vybavením, lightboxem, automatickým projektorem a dalšími moduly. Nová galerie se už nabíjí zde vystavenými obrázky a nové jsou přidávány, je též také uživatelům plně přístupná. Převod všech obrázků do nové galerie si vyžádá čas, fotogalerie obsahují totiž mnoho cenného obrazového materiálu. Prosím uživatele o strpení, nové fotogalerie pochopitelně již rok na staé stránce již zaváděny nebyly, právě pro zmíněný problém se zastaralými GD knihovnami. Uvažuji také o využití moderních galerijlních modulů Drupalu, kam by měla být část obrazového materiálu převedena. Pochopitelně zde budou také, jak je zde léta zvykem, jako užitečné zajímavosti doplňovány drobné informace a články o všech železnicích světa, jak tomu bylo doposud.
Jak pan Kupeček správně poznamenal, s obstaráváním nových informací jsou čím dál více potíže. Archivy pamětníků nejsou bezedné a celá problematika této zaniklé dráhy se stále více propadá, s postupujícím časem do hlubin historie. Už proto je nutno v tomto úsilí vytrvat. Dojde zřejmě k tomu, že se budu muset v budoucnosti často obracet i na státní instituce, ústřední drážní archiv a podobně. Tedy doufám milí uživatelé, že najdu u vás pochopení a podporu, už proto, že historie této malé romantické dráhy a města do kterého vedla, by neměla být zapomenuta...

Správce stránek

ZAVŘÍT