Obrazová galerie - stará Protektorátní dálnice, ortofotomapa |
Zde Vám přinášíme poněkud neobvyklý pohled na starou Protektorátní dálnici. Téměř všechny zobrazované snímky leží bez vyjímky v zakázaném pásmu hygienické ochrany I. stupně vodního díla Želivka. Bude na to upozorněno. Dále snímky pocházející ze speciálního programu na zobrazování pozemkového katastru dodaného firmou GEODIS Brno, zapůjčilo Město Vlašim, které je partnerem této stránky. To znamená že tyto obrázky, vlastně malé výseky původní ortofotomapy není dovoleno bez svolení společnosti GEODIS.s.r.o v žádném případě dále šířit, kopírovat, jakkoliv s nimi nakládat a použít v jakémkoli médiu, tištěném, či elektronickém. Jsou výhradně určeny k prohlížení na této stránce. |
Původní trasa zhruba od km 57,5 do km 60,9*1 |
Protektorátní dálnice je též význačným fenoménem Dolnokralovicka. Zvláště dva krásné mosty v lagunách Keblovského a Sedlického potoka. V době, kdy ještě tyto lagunami nebyly, protože ani přehrady a pochopitelně zákazů nebylo, se tyto stávaly cílem turistických výletů a eldorádem trempů. To už je dávno, téměř celá trasa dálnice, tedy té staré protektorátní, v místě, kde vybočuje se současné D1, až do úseku před Bernarticemi, kdy se obě magistrály opět setkají, leží v zakázaném pásmu. Týká seto hlavně mostů. Proto tam nechoďte, ale pokochejte se těmito obrázky. Poslední dva "pozemní" snímky Velkého mostu a kolejové dráhy kabelového jeřábu jsou z roku 2003, kdy jsem se tam vybaven policejním doprovodem a patřičným povolením vypravil. Důvod odchýlení od původní trasy jistě znáte: Pro novou D1 tato niveleta již nevyhovovala a také především přehradní jezero, jež zatopilo druhý most až pod mostovku. |
Vysvětlivky |
*1 Kilometráž dálnice se pochopitelně rozumí ta původní, tedy vztahující se na stavbu započatou ve čtyřicátých letech minulého století. Je průměrně v této lokalitě asi o dva kilometry nižší, než kilometráž současné D1. |
NAHORU DRÁHA - stanice a zastávky VÍCE o Protektorátní dálnici ZAVŘÍT |