Vsobotu 31.8. 2019, okolo půl druhé dorazil do Vlašimi zvláštní spěšný vlak 9080 Ferdinand, vedený lokomotivou 477.043
Příjezd parního vlaku je dnes přímo epická záležitost. Pochopitelně pro ty, co pro své mládí parní trakci již nemohou pamatovat, ale ostatně i pro nás, pamětníky. Jako by s tím odérem páry, spáleného uhlí a horkého oleje vjelo do stanice naše mládí...
V posledním období svého provozu sloužil v Kolíně jako jediný své řady. Předán sem byl z Nymburka za účelem vedení osobních vlaků přes styk proudových soustav v Kutné Hoře a pro nedostatek jiných lokomotiv. Po ukončení turnusování v květnu 1979 byl v místním depu odstaven a 1. srpna mu propadla způsobilost kotle. Následně si správci vlečky teplárny v Praze-Malešicích vyjednali přesun lokomotivy na tuto trať. Na přelomu let 1979/1980 prošel opravou v dílnách ŽOS České Velenice jako poslední pravidelně opravená parní lokomotiva a byl opět zprovozněn. Po mnoha peripetiích mohl opět vozit vlaky po tratích ČSD a stal se jedním z prvních provozuschopných muzejních strojů. V polovině devadesátých let 20. století se vrátil do majetku nyní již nástupnických ČD, v Českých Velenicích byl uveden do provozuschopného stavu a je deponován v depu Louny. [Vikipedie]
Soubor šesti fotografií otevřete zde>>
- Pro psaní komentářů se přihlašte